دستگاه ویپ و جویس

سیگار الکترونیکی Juul چیست ؟ مزایا و عوارض juul برای سلامتی

Juul یا جول دستگاهی است که برای ترک سیگار مورد استفاده قرار می گیر. سیگار الکترونیکی JUUL که نوعی پاد سیستم است، طراحی و عطر و طعم بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دستگاه به دلیل آن که میزان کمتری نیکوتین را ارائه می کند، در مسیر ترک سیگار بسیار مفید عمل خواهد کرد.

دقیقا Juul چیست ؟!!

Juul چیست
دقیقا Juul چیست ؟!!

در طی دو سال گذشته، Juul به یکی از سیگارهای الکترونیکی محبوب و پر فروش بازار تبدیل شده است. کیفیت و محبوبیت این محصول به طوریست که به آیفون سیگارهای الکترونیکی معروف شده است!
سیگارهای الکترونیکی دستگاه هایی هستند که انرژی آن ها از طریق باتری تامین می شود و ماده مایع را تبخیر می کنند و عطر طعم های مختلفی را در اختیارتان قرار می دهند. به دلیل این که تنباکو و توتون در این سیگارها استفاده نمی شود و سوختن و دود سمی را در آن ها نمی بینیم، تاثیرات منفی بسیار کمتری نسبت به سیگار دارند.

ترند شدن Juul در شبکه های اجتماعی!

ترند شدن Juul در شبکه های اجتماعی!
ترند شدن Juul در شبکه های اجتماعی!

در طی سال های گذشته مطالب زیادی درباره این محصول منتشر شده و درباره آن بحث صورت گرفته است. بیش از 50 هزار پست با هشتگ #Juul در اینستاگرام منتشر شده است و تعداد بی شماری توییت و ویدئو در یوتیوب در این باره منتشر شده است.

دلیل استفاده نوجوانان از Juul چیست ؟

اگرچه این نوع سیگارها آسیب و ضرر بسیار کمتری دارند اما باز هم تاثیراتی منفی خواهند داشت و مصرف آن ها توسط نوجوانان می تواند نگران کننده باشد. از طرفی به دلیل کم خطر بودن، نوجوانان زیادی به سمت آن می روند و این مورد را می توان یکی از تاثیرات منفی Juul بر جامعه دانست. در مجموع فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی افراد برای عدم استفاده از دخانیات می تواند بهترین راه برای جلوگیری از مصرف این مواد توسط نوجوان ها و جوان ها باشد.

قابل حمل بودن

قابل حمل بودن
قابل حمل بودن سیگار الکترونیکی juul

تا اینجای مقاله متوجه شدید که Juul چیست و چه کاربردی دارد. خوب است بدانید کوچک و سبک بودن این دستگاه آن را بی نظیر می کند و شما می توانید این وسیله را همیشه و در هر محیطی همراه خود داشته باشید. این سیگارها به اندازه کافی قوی هستند و می توانند به اندازه ی سیگارهای قدیمی نیکوتین را به کاربر ارائه کنند.
جول دارای دو قسمت است: قسمت پایین این دستگاه که شامل سیستم باتری و دما است و قسمت بالای آن کارتریج e-liquid است که در دستگاه قرار می گیرید. یکی از تفاوت هایی که جول با سایر سیگارهای الکترونیکی و دستگاه ویپ دارد این است که هیچگونه تنظیماتی توسط کاربر قابل انحام نیست. وقتی که شما اقدام به استفاده از دستگاه کنید، دستگاه مایع را بخار می کند و دود و نیکوتین وارد دهان شما می شود. همچنین خوب است بدانید که یک سیستم کنترل دما در Juul به کار گرفته شده است تا از گرم و داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری شود.

عطر و طعم های مختلف و سهولت در استفاده

عطر و طعم های مختلف
عطر و طعم های مختلف جول

کارتریج های جول حاوی ترکیبی از گلیسرول و پروپیلن گلیکول، نیکوتین، اسید بنزوئیک و طعم دهنده ها هستند. درباره ضررهای این مواد مورد خاصی وجود ندارد که به صورت جدی سلامت شما را تهدید کند اما باید بدانید که نیکوتین یک ماده ی اعتیاد آور است و می تواند بر روی کیفیت و روند زندگی شما تاثیر بگذارد. هر کدام از پک های جول دارای نیکوتینی معادل یک پاکت سیگار دارد.

هر غلاف که در دستگاه Juul استفاده می شود کاملا بسته است و مانند مزن های ویپ قابل پر شدن نیست و این امر می تواند بر کیفیت و میزان سلامت ماده ی مصرفی، اعتماد بیشتری ایجاد کند چرا که اگر از غلاف های استاندارد استفاده کنید، همه ی آن ها دارای تاییدیه بهداشتی هستند و مواد سمی و خطرناکی را در هنگام استفاده وارد بدنتان نخواهند کرد.

به طور کلی یک دستگاه جول را می توان با هزینه ای بین 35 تا 50 دلار خریداری کرد و یک بسته فلاف (4 تایی) را با چیزی حدود 16 دلار قابل تهیه است. غلاف ها در طعم های کلاسیک و جدید مانند میوه های مختلف، نعناع، کرم و … تولید و عرضه می شوند و شما می توانید مطابق سلیقه تان آن ها را تهیه کنید.

Juul چیست ؟ یک جایگزین برای سیگار برای بزرگسالان!

Juul چیست ؟ یک جایگزین برای سیگار برای بزرگسالان!
Juul چیست ؟ یک جایگزین برای سیگار برای بزرگسالان!

وظیفه و ماموریت اصلی این است که افراد سیگاری را از سیگار و نیکوتین دور کنیم. برای این کار Juul بهترین گزینه است چرا که قابل حمل، جذاب و تقریبا شبیه سیگار است و جایگزین مناسبی برای سیگار و نیکوتین می باشد.
طراحان می خواستند دستگاه را طوری طراحی کنند که مردم با دیدن آن به یاد سیگار نیافتند اما مانند آن نیکوتین و دود را به آن ها ارائه کند. Juul فرآورده های جانبی و مضر کمتری دارد به همین دلیل است که شما دود و مواد سمی کمتری را از آن دریافت خواهید کرد. این موضوع باعث می شود تا بتوانید از آن به راحتی در محیط های بسته هم استفاده کنید. با این وجود بسیاری از کافه ها و رستوران ها استفاده از سیگارهای الکترونیکی و ویپ را ممنوع اعلام کرده اند.
طبق آمارها حدود 500 هزار نفر به جای سیگار از جول استفاده می کنند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. اگرچه این محصول هنوز تاییدیه FDA را دریافت نکرده است اما این کار از طریق روندهای قانونی در حال پیگیری است و انتظار می رود خیلی زود این اتفاق بیافتد.

جذابیت های Juul برای بزرگسالان، نوجوانان را هم تحت تاثیر قرار می دهد!

Juul چیست
Juul چیست

این که این دستگاه بسیار کوچک است و به سادگی قابل حمل و حتی پنهان کردن است اگرچه یک مزیت است اما می تواند دردسر ساز هم باشد. کنجکاوی و سرکشی نوجوانان در کنار احساس و طعم خوبی که Juul دارد عامل هایی هستند که می توانند یک نوجوان را به استفاده از این دستگاه تشویق کنند و البته که آن ها می توانند این کار را کاملا مخفیانه انجام دهند و این موضوع نگران کننده است!
اگرچه خرید سیگارها و محصولات مربوط به دخانیات برای افراد زیر 18 سال غیر قانونی است اما دانش آموزان و نوجوانان همیشه در حال تلاش برای به دست آوردن آن هستند و نهایتا راهی پیدا خواهند کرد. بر اساس گزارشاتی که FDA ارائه کرده است، استفاده از سیگارهای الکترونیکی در بین دانش آموزان دبیرستانی از 1.5 به 16 درصد افزایش داشته است و این میزان در بین دانش آموزان دوره راهنمایی از 0.6 به 5.3 درصد رشد کرده است.
اگرچه که رشد مالی و اقتصادی نوجوانان بر این آمار کاملا موثر بوده است اما شرکت سازنده هم اعلام کرده است که هدف آن ها فروش به نوجوانان نیست و این محصول به طور ویژه برای جایگزین کردن سیگار و برای افراد بزرگسال ساخته و عرضه شده است.

Juul از سیگارهای قدیمی خطر کمتری دارد اما بی خطر نیست!

Juul از سیگارهای قدیمی خظر کمتری دارد اما بی خطر نیست!
Juul از سیگارهای قدیمی خظر کمتری دارد اما بی خطر نیست!

سیگارهای الکترونیکی مسلما امنیت بیشتری نسبت به سیگارهای سنتی دارند و آسیب و خطر آن ها در حد امکان کم شده است. دکتر Michael Siegel می گوید: اگرچه خطر سیگارهای الکترونیکی کمتر است اما نمی توان آن ها را بی خطر و کاملا ایمن دانست!

پیشنهاد مطالعه : سیگار الکترونیکی چیست ؟ با نحوه کار سیگار الکترونیکی آشنا شوید

اما نظر شرکت سازنده Juul چیست ؟ آن ها هم با این موضوع موافق هستند و عقیده دارند که هیچ سیگار و محصول دارای نیکوتینی نباید بی خطر در نظر گرفته شود چرا که با این دیدگاه ممکن است افراد بیشتری به سمت آن جذب شوند.

دودی که از سیگارهای الکترونیکی خارج می شود فقط بخار نیست و حتی به میزان اندک، دارای نیکوتین و مواد سمی هستند! بنابراین شما همچنان در حال استنشاق مواد سمی هستید به ویژه اگر عطر و طعم داشته باشد! از طرف دیگر استفاده از سیگارهای الکترونیکی می تواند بیماری هایی مانند آسم را تشدید کند!

اگر سیگاری نیستید، از Juul استفاده نکنید!

اگر سیگاری نیستید، از Juul استفاده نکنید!
اگر سیگاری نیستید، از Juul استفاده نکنید!

محققان بیش از آن که نگران افرادسیگاری باشند، نگران افرادی هستند که سیگاری نبوده اند و شروع به استفاده از سیگارهای الکترونیکی یا جول کرده اند! افرادی که قبلا سیگاری بوده اند، با جایگزین کردن آن در واقع قدمی مثبت برداشته اند اما شخصی که سیگاری نبوده است، با شروع مصرف، در حال آسیب رساندن به بدن خودش است.
از طرفی جوانان را خطر بزرگتری تهدید می کند چرا که جول میزان نیکوتین قابل توجهی را ارائه می کند و این موضوع می تواند نیاز افراد بزرگسال را تامین کند و حتی در مسیر ترک سیگار قرارشان دهد اما افراد جوان پتانسیل بیشتری برای ادامه دادن و اعتیاد دارند و به همین دلیل این موضوع می تواند برای آن ها خطرناک باشد.

بنابراین اگر شما قبلا از محصولات دخانیات استفاده نمی کردید، واقعا نباید شروع کنید زیرا وابستگی نیکوتین یک مشکل واقعی است. نیکوتین بسیار اعتیاد آور است. این غیر قابل انکار است و ما نمی خواهیم کسی که از نیکوتین استفاده نکرده است، Juul را تهیه و تجربه کند.

نیکوتین تاثیرات مخربی بر روی مغز دارد! به ویژه برای کودکان…

تاثیر نیکوتین بر روی مغز
تاثیر نیکوتین بر روی مغز

ما اطلاعاتی کاملی درباره تاثیرات طولانی مدت سیگارهای الکترونیکی نداریم اما این را می دانیم که نیکوتین تاثیرات بسیار مخرب و بدی بر روی مغز می گذارد و این تاثیر بر روی مغز کودکان بیشتر و شدیدتر است. نیکوتین می تواند به عنوان یک نوروکسین عمل کند و عملکرد مغز را تغییر دهد، بنابراین مغز به طور معمول و بدون آن عمل نخواهد کرد! نیکوتین برای بچه ها و نوجوانان بسیار خطرناک است، زیرا مغز آن ها هنوز در حال توسعه است و نیکوتین مانند یک دروازه است! این ماده می تواند مغز را به پیش ببرد تا چیزهایی مانند کوکائین و هروئین را هم تجربه کند…
اثرات استنشاق گازهای تولید شده توسط سیگار الکترونیکی هنوز در حال بررسی است، اما کارشناسان توصیه می کنند که والدین در مورد اطفال خود احتیاط کنند. زنان باردار نباید از سیگار الکترونیکی استفاده کنند، زیرا نیکوتین وارد بدن نوزاد می شود و این می تواند بر پیشرفت ریه و مغز تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید : تفاوت دستگاه پاد و دستگاه ویپ چیست؟

راه جلوگیری مصرف نوجوانان از Juul چیست ؟

راه جلوگیری مصرف نوجوانان از Juul چیست
راه جلوگیری مصرف نوجوانان از Juul چیست

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه سیگاریهای الکترونیکی یک استراتژی موثر برای کاهش آلودگی و اعتیاد هستند، بنابراین آنها در جایگاه ما در استراتژی هایی برای مقابله با اعتیاد به سیگار قرار دارند، اما این یک شمشیر دو لبه است! این صحبت دارای این مفهوم است که آن ها می توانند عامل افزایش این آمار نیز باشند.

والدین باید با کودکان خود در مورد توتون و تنباکو و سیگارهای الکتریکی صحبت کنند!

کودکان باید بدانند که نیکوتین اعتیاد آور است و می تواند بر سلامتی و عملکرد آن ها در مدرسه و ورزش تأثیر بگذارد و منجر به بدتر شدن اعتیاد در آینده می شود. کارشناسان همچنین والدین را تشویق می کنند تا با فرزندشان و اطفالشان درباره سیگارهای الکترونیکی و سایر محصولات تنباکو صحبت کنند. بسیاری معتقدند که این امر مربوط به آموزش های کودکان در سنین اولیه است و باید به آن توجه ویژه ای شود.

مطالعه بیشتر : خرید انواع دستگاه ویپ از نشت آپ

نقش شرکت سازنده Juul چیست ؟!

نقش شرکت سازنده Juul چیست
نقش شرکت سازنده Juul چیست

این شرکت به طور فعال در حال تلاش برای حذف محتویات مربوط به استفاده نوجوانان از Juul از شبکه های اجتماعی مانند Instagram و Twitter است. از طرفی دیگر این کمپانی محدودیت سنی 21 سال را برای وبسایت خود در نظر گرفته است تا خرید و دسترسی به این محصول برای افراد جوان تر امکان پذیر نباشد.

اگر درباره سیگارهای الکترونیکی و سلامتی خود نگران هستید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید

همانطور که گفتیم، FDA تا کنون هیچ ماده و محصولی که مربوط به نیکوتین باشد را تایید نکرده است و در صورتی که شما می خواهید این ماده را ترک کنید، می توانید از روش ها، داروها و آدامس هایی که برای این منظور تهیه شده اند استفاده کنید.

سیگارهای الکترونیکی ممکن است به برخی افراد کمک کنند که سیگار را ترک کنند، اما آن ها تنها گزینه نیستند. بنابراین اگر میخواهید سیگار را ترک کنید، باید تحقیقات انجام دهید و با متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید تا بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید.

امیرحسین احمدی

سئوکار، تولید کننده محتوا و طراح سایت هستم. بیش ازسه سال در این زمینه ها فعالیت کرده ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا