دستگاه ویپ و جویس

بزرگترین نمایشگاه ویپ و سیگار الکترونیکی در دنیا – IECIE Shenzhen 2019

نمایشگاه ویپ و سیگار الکترونیکی هم به مانند سایر نمایشگاه هایی که برای محصولات مختلف برپا می شود، در جهان برگزار و اجرا می شود. Shenzhen به اندازه ی کویل و جویس و باتری برای ویپ ها مهم است! Shenzhen یک شهرصنعتی در جنوب چین است و می توان آن را قطب ساخت و تولید ویپ دانست! پنجمین دوره از نمایشگاه IECIE برگزار شد و شرکت ها و سازندگان زیادی در آن حضور داشتند. معاملات و آشنایی های بزرگی در این نمایشگاه اتفاق افتاد و شاهد قدرت نمایی و رقابت های جذابی بودیم. نکته جالب تنوع و متفاوت بودن محصولاتی بود! تعداد و انواع ویپ ها در این نمایشگاه مانند دریاییی بی پایان بود و شما می توانستید ساعت ها و روزها وقت خود را صرف مشاهده ی ویپ های گوناگون کنید. در این مطلب درباره این نمایشگاه بزرگ صحبت خواهیم کرد.

بررسی و پیشینه ی نمایشگاه IECIE

بررسی و پیشینه ی نمایشگاه IECIE
بررسی و پیشینه ی نمایشگاه IECIE

این نمایشگاه در سالن کنفرانس و محل نمایشگاه های شهر برگزار شد. اولین دوره از IECIE در سال 2015 بوده است و هم اکنون بعد از گذشت حدود پنج سال شاهد توسعه و محبوبیت هرچه بیشتر آن هستیم. فضا آنقدر مهیج بود که فقط صدای غرفه ها و البته بوی نیکوتین را می توانستید احساس کنید!!! در زیر نگاهی به آمار و ارقام مربوط به این رویداد می اندازیم:

  • حضور نمایندگی های بیش از 1500 برند
  • بیش از 400 غرفه دار
  • 40 هزار متر مربع فضا برای برگزاری
  • 71572 بازدیدکننده در سه روز

احساسی که از این نمایشگاه ویپ گرفته شد!

حتی اگر چندین روز هم در آنجا می ماندید، احتمالا هنوز هم کمی گیج می شدید و به بزرگی و شلوغ بودن عادت نمی کردید! بلند بودن صدای موسیقی، حجم زیاد دود، حضور افراد زیاد در محیط، مدل های مختلف ویپ و حامیان متعددی که حضور داشتند باعث می شد کمی احساس مهذب بودن کنید و چندان راحت نباشید اما چیزی از جذابیت های این نمایشگاه کم نمی کردند! از طرف دیگر نشانه ها و غرفه های شرکت هایی مانند Vaporesso, Ijoy, Aspire, Innokin, Geekvape, SMOK, Voopoo, Suorin, و UWELL بسیار بزرگ و جالب توجه بودند. برخی از غرفه ها حتی از یک مغازه هم بزرگ تر بودند.
مسابقات مختلف و پر تعدادی هم درون IECIE برگزار می شدند تا برای مشتریان و افراد علاقه مند، جذابیت بیشتری ایجاد شود. همه ی این موارد باعث می شدند تا چنین رویدادی برای هرکسی که حتی فقط نام دستگاه ویپ را شنیده است جذاب باشد و به آن سر بزند.

جذابیت اصلی!

جذابیت اصلی!

اگر قرار بود که فقط یک چیز توجه شما راجلب کند، مسلما دستگاه های پاد این کار را می کردند! البته از حضور پررنگ و جالب توجه انواع نیکوتین سالت هم نمی توان چشم پوشی کرد. بسیاری از برندها اعتقاد داشتند که دستگاه پاد بهترین و پرفروش ترین محصول آن هاست! شاید این موضوع برای بسیاری ازشما کسل کننده باشد اما باید بانید که این راه و رسم بازیست! حضور برندها و محصولات مختلف، صحبت کردن با غرفه داران و مالکان شرکت ها، اجام معاملات و …
از دیگر نکاتی که توجه من را در این نمایشگاه به خود جلب کرد، حضور ویپ هایی بودند که شرکت های سازنده ادعا می کردند هرگز طعم سوختگی ویپ را از آن ها احساس نخواهید کرد. من به شخصه امیدوار هستم که اگر چنین دستگاهی خریدم، هیچ وقت چنین طعمی را به من ندهد!

فهرستی از برندهای حاضر در نمایشگاه ویپ IECIE Shenzhen

در ادامه فهرستی از برندها و نام های تجاری که در این نمایشگاه شرکت کردند را آورده ایم. االبته باید بدانید که همه ی برندها را ذکر نکرده ایم چرا که تعداد آن ها بسیار زیاد بود! ازطرف دیگر برخی از برندها محصول جدیدی ارائه نکرده بودند که این را می توان باعث نا امیدی دانست…

Airscream

Airscream
Airscream
Airscream
Airscream
Airscream - نمایشگاه ویپ
Airscream

یک استارت آپ جدید به نام Airscream نسبتا سر و صدای زیادی به پا کرده و مورد توجه افراد قرار گرفته است. این شرکت که پایه گذاران انگلیسی دارد فعالیت خود را بسیار خوب آغاز کرده و کیت محصولات آن ها Airpop نام دارد. این دستگاه پاد را می توان می توان یک دستگاه فوق العاده و قدرتمند و مشابه JUUL دانست که البته کمی بزرگتر است. این پاد نیکوتین سالت بسیار قوی و خوبی دارد (3.6% و 5.0%) و طعم های مختلفی اعم از Dornish Red, Mangolicious , Grape Cognac, Melon Gum, Ice Wine و بسیاری طعم های مختلف دیگر را ارائه خواهد کرد.
قدرت دستگاه، عطر و طعم ویپینگ، حجم نیکوتین و فشاری که به گلوی شما وارد می کند بسیار عالیست و می توان گفت که یکی از بهترین محصولات حاضر در IECIE همین دستگاه پاد بوده است.

بیشتر بخوانید : Juul چیست و چه مزایایی دارد؟ بررسی Juul از نظر سلامتی

Aspire

Aspire - نمایشگاه ویپ

این برند چندین دستگاه جدید را ارائه کرده است و دستگاهی که تصویر آن را در بالا می بینید، Slym نام دارد. این دستگاه مخزن و کویل های قابل پر کردن دارد و مقاومت آن به مقدار 1.2 اهم می باشد. این دستگاه یک باطری سبک 1000 میلی آمپری دارد که باعث می شود وزن دستگاه نیز بالا نرود. در مجموع اگر به دنبال یک ویپ خوب و با کیفیت و سبک می گردید، Slym را جز گزینه های خود قرار دهید.

Augvape

Augvape - نمایشگاه ویپ

Augvape در حال پیشبرد برخی از محصولات برای همه انواع ویپرها است. AIO، vodapods، mod modules box و محصول جدید آن ها Occula RDA که به نظر می رسد کویل های ضخیمی مانند کابل های خطوط برق دارد! خوب است که همه مارک های چینی فراموش نکرده اند محصولات قابل بازسازی (rebuildable) را تولید کنند.

Desire Design

Desire Design - نمایشگاه ویپ

Desire Design گسترش قابل ملاحظه ای داشت و محصولات جدید جالب توجهی را هم ارائه کرده است. یکی از آن ها دستگاهی است که من نتوانستم آن را امتحان کنم، اما از طراحی های معمولی خارج شده بود و بسیار جذاب بود. از سوی دیگر، آنها یک ویپ سلیب شکل را در اطراف یک گردنبند آویزان کردند که ممکن است به دلیل ظاهرش مورد علاقه یا سرزنش کاربران قرار بگیرد. حداقل آنها چیز جدیدی را ارائه می کنند و مطمئنا برای ویپینگ های مخفی این طرح ها را کار می کنند اما شاید نمادها و واژگان مذهبی ایده خوبی برای این کار نباشد!

FEELM

FEELM - نمایشگاه ویپ

Feelm شاخه ای از خانواده Smoore است. من می دانستم که wickهای سرامیکی آنها در فروشگاه های بزرگ محبوب تر شده است، اما من نمی دانستم که چندین مارک و برند از آن ها استفاده می کنند. تعجب نکنید اگر دیدید که کلمات “Feelm Inside” بر روی ویپ های سایر برندها نوشته شده اند! آنها بهترین برند برای پاد ویپ های OEM و تکنولوژی wickهای سرامیکی هستند. می توان گفت که این برند در نمایشگاه در حال آماده سازی خود بود تا گام های بزرگی برای همکاری با سایر برندها بردارد!

Geekvape

Geekvape - نمایشگاه ویپ

Geekvape اولین توقف ما بود. آنها یک نمایش بزرگ و برجسته ای داشتند که با Aegis تزئینات انجام شده بود که در مخزن های آب قرار داده شده بودند. یکی از محصولات جدید آن ها یک RDA دوگانه ای است که Tengu نامیده می شود و یک AIO که ظاهری شبیه به LV Orion دارد و به نام Kren Frenzy معرفی شده است. در مجموع از همه مارک های چینی ما دیدیم، Geekvape یکی از واقع بین ترین و سرگرم کننده ترین ها بود.

IJOY

IJOY - نمایشگاه ویپ

آن ها یک غرفه ی بسیار بزرگ داشتند و تقریبا غیر ممکن بود که یک بازدیدکننده آن ها را نبیند! آن ها محصولاتی جدید با طراحی های بسیار زیبا و جذابی را همراه با خود آورده بودند که می توان به Captain mod و AIOها و  تعدادی ویپ های جذاب اشاره کرد! من چندین بار از Mercury Kit (دستگاه AIO جعب ای که در تصاویر بالاست) استفاده کردم و می توانم بگویم که یکی از لذت بخش ترین تجربیات من در نمایشگاه ویپ IECIE Shenzhen بوده است!

Innokin

Innokin - نمایشگاه ویپ

آن ها سخت در تلاش بودند که EQ S, Z-Biip, Zlide, و Gala pod های خود را معرفی کنند و به فروش برسانند. من EQ S و Z-Biip را دارم و می توان گفت هر دوی آن ها بسیار خوب هستند. عطر و طعم خوبی را می توانید از این دستگاه ها بگیرید و در مجموع تجربه لذت بخش و بسیار خوبی را برایتان خواهند ساخت. جویس هایی با نیکوتین نسبتا کم، همراه با یک کویل حدودا 0.5 اهمی می توانند کارایی این دستگاه ها را به بهترین شکل به نمایش بگذارند.

JOUZ

JOUZ - نمایشگاه ویپ

یک شرکت به نام JOUZ در این نمایشگاه حاضر بود و توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. من قبلا هم نام آن ها را شنیده بودم اما اصلا نمی دانستم که چه کاری انجام می دهند! آن ها یک برند ژاپنی هستند که پاد ویپ تولید می کنند و محصولات با کیفیتی هم می سازند. تنها نکته قابل ذکر آن است که طعمی که از ویپ ها دریافت میکنید بیشتر برای سلیقه شرقی ها مناسب است و باید بعد از امتحان کردن آن، درباره خرید تصمیم بگیرید.
بسیار مهم است که بدانید این شرکت با تغییر و بازسازی محصولات سایر شرکت ها وارد بازار نشده است و با مهندسان  و طراحان حرفه ای وارد بازار شده است. آن ها حتی با شرکت هواوی هم همکاری می کنند و این ها نشان می دهد برنامه های بزرگ و مهمی برای آینده خود دارند.

Joyetech

Joyetech - نمایشگاه ویپ

Joyetech در حال ارائه یک AIO جدید و جذاب است که پنل های قابل تعویض دارد و با نام Exceed Grip شناخته می شود. این برند در سال های گذشته کمی آرام و کم کار بوده است اما به نظر می رسد برنامه های خوبی برای بازگشت به مسیر رقابت دارند! به عنوان یکی از برندهای قدیمی، می توانیم انتظار محصولات و اقدامات جذابی را از طرف Joyetech داشته باشیم.

Justfog

Justfog - نمایشگاه ویپ

یکی از موارد مورد علاقه ی من ، این شرکت کره ای است که کیت های جدیدی را راهی بازار کرده است. The Compact 14 یکی از این کیت هاست که من هیچوقت نمی توانم آن را فراموش کنم! این محصول یک AIO قابل شارژ و ساخته شده بر اساس یکی از طرح های قدیمی (Q14 Compact از سال 2017) Justfog است.یک باتری 1500 میلی آمپری برای آن به کار گرفته شده و می توانید بازدهی بسیار خوبی را از آن مشاهده کنید.

Lost Vape

Lost Vape - نمایشگاه ویپ

Lost Vape معرفی یک ویپ جدید به نام Lyra را انجام داده است، اما این یک دستگاه DNA و یا ساخته شده در پلتفرم Orion نیست. این دستگاه دارای یک سبک اساسی و منحصر به فرد است و کارش را به خوبی انجام می دهد و به نظر می رسد کیفیت و طراحی LV با کیفیت بالا است. یکی از چیزهایی که من در مورد نمایشگاه و تمام پادها ذکر نشده است این موضوع است که دستگاه های زیادی با با طراحی Orion ساخته و معرفی شده اند!

Suorin

Suorin - نمایشگاه ویپ

Suorin یک فضای خوب و جذاب داشت، که به نظر می رسید با تعداد بیشتری از ویپرهای واقعی پر شده بود. آنها به زودی دستگاه Air جدید را به نام Suorin Air Plus راهی بازار می کنند. این دستگاه را می توان نسخه ارتقاء یافته ی Air V2 دانست. سوئورین ظرفیت باتری را از 400 به 930 میلی آمپر ساعت رسانده است و ظرفیت مخزن را از 2 میلی لیتر به 3.2 میلی لیتر افزایش داده است. همه این ها در حالی است که اندازه نهایی دستگاه همچنان کوچک است و به راحتی در جیب جا خواهد شد. این محصول اکنون دارای قدرت بیشتری است و دو کویل متفاوت دارد. شخصا من از هوادار اصلی Air نبودم، اما به نظر میرسد Suorin Air Plus موارد قبلی را بهبود داده و کیفیت را بالا برده است.

UWELL

UWELL - نمایشگاه ویپ

بازدید از غرفه UWELL سرگرم کننده بود. اگر چه این نمایشگاه در مورد کسب و کارها بود، غرفه UWELL مانند یک فروشگاه Vape بود. در کل فضای UWELL بسیار بزرگ و متحیر کننده بود. افراد زیادی در این محل مشغول ویپینگ بودند. محصول جدید آن ها با نام Caliburn معرفی شده است که یک دستگاه پاد می باشد. من فرصتی برای امتحان Valyrian II که یک دستگاه جعبه ای بود را پیدا کردم. من مطمئن نیستم که چه زمانی قرار است راهی بازار شود اما باید بدانید که کیت helluva برای آن به کار گرفته شده است.

Vandy Vape

Vandy Vape - نمایشگاه ویپ

اگر چه Vandy Vape فقط Jackaroo را قبل از نمایشگاه معرفی کرد، علاقه و اشتیاقی باورنکردنی درباره آن وجود داشت! به نظر می رسید یک بحث و صحبت بی پایان در آن جا شکل گرفته بود و توزیع کنندگان به دفعات زیادی از آن صحبت می کردند. آنها همچنین Trident را عرضه کردند. این یک کیت سبک و مقاوم در برابر آب با یک تراشه ضد آب است! بله، در صورتی که آب حتی وارد محفظه ی این ویپ شود، هنوز کار خواهد کرد!
مورد غیر منتظره از Vandy Vape نام تجاری جدید آن هاست که با اسم Phiness شناخته خواهد شد! گرچه Vandy Vape همیشه MTL درست کرده است، این نام تجاری برای پادها می باشد. اولین نسخه از Phiness احتمالا Vega نام دارد. این دستگاه فوق العاده کوچکی است که به نظر می رسد بسیار خوب و باور نکردنی است.

Vaporesso

Vaporesso - نمایشگاه ویپ

Vaporesso یک شرکت جالب و جذاب است. آنها یک شرکت عظیم هستند و بزرگتر از آن چیزی هستند که من همیشه می دانستم و تصور می کردم! آن ها همچنین خود را به عنوان حرفه ای و سازماندهی شده معرفی می کنند. از نظر محصولات، تنها چیزی که جدید بود، Aurora Play pod vape بود. اما، آنها یک محصول جدید را به من نشان دادند که بسیار از آن لذت بردم! امیدوارم این محصول را برای تولید در دستور کار قرار دهند.

Voopoo

Voopoo - نمایشگاه ویپ

آنها 10 محصول جدید را در یک نمایشگاه زنده معرفی و عرضه کردند. محصولات جدید در سه خط وجود دارد: FIND، Drag و Alpha. هر جوری که می خواهید درباره Voopoo فکر کنید، آن ها در طول سال های گذشته رو به جلو حرکت کرده اند! متاسفانه، فرصتی برای امتحان کردن همه ی محصولات جدید نداشتم، گرچه سخت بود که از کنار آن ها بگذرم! و البته که در این مقاله هم فرصت کافی برای ارزیابی همه ی آن ها وجود ندارد.

Yihi SX Mini

Yihi SX Mini - نمایشگاه ویپ

آن ها کلاس SXMini X خود را به من نشان دادند. این دستگاه دو باتری 200 وات دارد و مایه را به اتومایزر اسپری می کند. همه چیز توسط یک صفحه نمایش لمسی و یک مخزن قابل انعطاف در پایین دستگاه اداره می شود. این یک مفهوم جذاب است، اما متأسفانه دستگاه درست عمل نمی کرد! بین من و Yihi هیچ مشکلی نیست، اما من مطمئن نیستم که squonking نیاز به یک ویژگی و امکانات الکترونیکی داشته باشد، هر چند این چیزی است که من از یک نمایشگاه انتظار دارم تا شرکت ها چیزهای جدید را امتحان کنند. من آرزو می کنم که شرکت های بیشتری را پیدا کنم که به سمت نوآوری و تنوع بروند!

ZenSations

ZenSations - نمایشگاه ویپ

ZenSations یک نام تجاری جدید از Dovpo است و من بسیار خوشحال و ذوق زده دم که این موضوع را در نمایشگاه فهمیدم! دستگاه قلم سبک که الگو سازی آن پس از IQOS انجام شده است را در آن جا دیدم. در این دستگاه فیلتر استفاده می شود و به نظر می رسد درست مانند یک سیگار خواهد بود. فیلترها قابل تعویض هستند و چند فیلتر اضافی در کیت قرار می گیرند. یکی از ویژگی های جالب این دستگاه آن است که در صورت استفاده ی زیاد در زمان کوتاه، به صورت خودکار خاموش می شود تا به دستگاه آسیبی وارد نشود و البته که در کنترل میزان نیکوتین مصرفی توسط کاربر هم تاثیر بسیار خوبی دارد.

IECIE 2020

برگزارکنندگان نمایشگاه IECIE می گویند که نمایش سال آینده اندازه ای دو برابر خواهد داشت و بسیار بزرگ خواهد بود. آن ها می گویند سال آینده 60،000 متر مربع متر مربع (645،000 مربع / فوت) اندازه ی فضا خواهد بود. برندهای بیشتری وجود خواهد داشت و تاکید بیشتری بر کسب و کار و توسعه محصول vape خواهد بود. از طراحی صنعتی، باتری و سیستم های قدرتمند، سیستم های گرمایشی، فن آوری های wicking، طعم های جدید جویس و محصولات مرتبط، راه حل های بسته بندی و حمل و نقل و خدمات مربوط به ویپ ها از مواردی خواهند بود که در سال آینده در نمایشگاه بر آن ها تمرکز خواهد شد. من آن را دوباره می گویم: اگر شما در این کسب و کار هستید، باید سعی کنید تا IECIE 2020 را از نزدیک ببینید!

منبع : vaping360

امیرحسین احمدی

سئوکار، تولید کننده محتوا و طراح سایت هستم. بیش ازسه سال در این زمینه ها فعالیت کرده ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا