معرفی محصول

7 دستگاه لیزر خانگی برتر دنیا به همراه عکس و توضیحات

بهترین دستگاه لیزر خانگی برای رفع موهای زائد بدن و صورت در دنیا چیست ؟ کدام دستگاه لیزر خانگی برای شما مناسب است ؟ معرفی برترین مارک لیزر خانگی از جمله فیلیپس ، براون ، رمینگتون و … از جمله مواردی هستند که در این مقاله به صورت کامل تحلیل کرده ایم.

دستگاه لیزر خانگی یکی از دستگاه های کاربردی و البته پر طرفدار در سال های اخیر بوده است. این دستگاه به ویژه توسط خانم ها بسیار مورد استقبال واقع شده است چرا که آن ها را از صرف زمان طولانی برای رفع موهای زائد خلاص خواهد کرد. طبق بررسی های انجام شده و آمارها، هر خانم به طور میانگین 72 روز از زندگی را صرف اصلاح موهای زائد خود می کند! حتی آمار عجیب تری نیز وجود دارد که نشان می دهد هر فرد حدود 10000 دلار در زندگی اش برای رفع موهای زائد هزینه می کند! اما مطمئن باشید که راه حلی بهتر، آسان تر و طولانی مدت برای آن وجود دارد! دستگاه لیزر خانگی می تواند با هزینه ای کمتر و همچنین با عملکردی آسان و بازده طولانی مدت این مشکل را برطرف کند. در ادامه با نشت آپ همراه باشید تا بهترین دستگاه های لیزر خانگی را به شما معرفی کنیم و اطلاعات کاملی در این باره خدمتتان ارائه کنیم.

کدام نوع از دستگاه لیزر خانگی برای شما مناسب است؟

احتمالا این موضوع را شنیده اید که اگر پوستی روشن و موهای تیره ای داشته باشید، بهترین نتیجه دریافت خواهید کرد. اگر پوست و موی شما دارای این ویژگی نیستند، اشکالی ندارد! دستگاه های مختلفی برای رنگ پوست ها و رنگ موهای مختلف وجود دارند و کافیست شما دستگاه مناسب خودتان را پیدا کنید.

رنگ پوست

به طور کلی پزشکان از مقیاس Fitzpatrick برای دسته بندی رنگ پوست استفاده می کنند. در این مقیاس، رنگ پوست افراد به 6 دسته و بر اساس میزان رنگدانه در پوست تقسیم بندی می شود. اگر پوست شما کمترین مقدار رنگدانه را داشته باشد نمره 1 خواهید گرفت و افرادی که پوستشان بیشترین میزان رنگدانه را دارد، نمره 6 می گیرند. در زیر تصویری از این مقیاس را می بینید.

رنگ پوست

رنگ مو

پوست های روشن نور کمتری جذب می کنند و به همین دلیل نور لیزر بیشتری به موها می رسند و آن را از بین می برند. همین موضوع درباره موهای زائد نیز صدق می کند و اگر موهای شما تیره باشند نور بیشتری را جذب می کنند و همین امر باعث می شود تا سریع تر و بیشتر از بین بروند!

با توجه به نکاتی که گفته شد شما می بایست دستگاهی را انتخاب کنید تا سازوکار مناسبی برای رنگ پوست و موی شما داشته باشد.

دستگاه Philips Lumea BRI956 Prestige

دستگاه Philips Lumea BRI956 Prestige
این دستگاه یکی از بهترین و قدرتمند ترین لیزرهای خانگی موجود در بازار است. طراحی منحنی خروجی لیزر باعث می شود تا به خوبی با فرم بدن انسان مطابقت داشته باشد و عملکرد بهتری را ارائه کند. همچنین می توانید تنظیماتی برای رنگ پوست و موی خود انجام دهید تا بهترین عملکرد را برای ویژگی های شما داشته باشد. این قابلیت تنظیم منجر به کارایی بالای این لیزر برای طیف زیادی از افراد خواهد شد و به همین دلیل است که یکی از پر فروش ترین محصولات در سراسر جهان به حساب می آید. به صورت کلی پس از انجام 3 دوره لیزر با این دستگاه، 92 درصد از موهای زائد بدن از بین می روند.
هنگامی که در حال استفاده از دستگاه هستید، دستگاه به طور خودکار میزان و تراکم موها در هر منطقه را تشخیص می دهد و شدت لیزر را با توجه به آن ها در لحظه تنظیم می کند. این هوشمندی بالا یکی از نکات مثبت اصلی فیلیپس می باشد. این دستگاه 4 نوع فعالیت را ارائه می کند که هر کدام مخصوص بدن، زیربغل، صورت و ناحیه بیکینی هستند! شما می توانید برای استفاده ی این دستگاه در هر کدام از این نواحی، سری مربوط به آن را به دستگاه وصل کنید تا فرآیند تخصصی تر و بهتری توسط این لیزر انجام شود. هر کدام از این سر ها دارای ویزگی های مخصوص به خود هستند. (اندازه دریچه، فیلتر و …) همچنین اتصال هرکدام به دستگاه، تنظیمات اختصاصی آن ناحیه از بدن را بر روی لیزر اعمال می کند تا درمان بهتری به شما ارائه شود. این موضوع نشان دهنده ی کامل و تخصصی بودن کارایی این دستگاه لیزر خانگی است. همچنین شما یک آداپتور مسافرتی در کنار آن دریافت می کنید تا بتوانید در هر نقطه از جهان این دستگاه را استفاده کنید. در زیر کلاهک های مختلف این دستگاه را آورده ایم:
  • کلاهک مخصوص بدن: محدب شکل و با دریچه ای به اندازه 4.1 سانتی متر مربع
  • کلاهک مخصوص صورت: تخت است و دریچه آن 2 سانتی متر مربع می باشد (یک فیلتر اضافه نیز دارد)
  • کلاهک مخصوص زیر بغل: مقعر شکل و با دریچه ای به اندازه 3 سانتی متر مربع
  • کلاهک مخصوص ناحیه بیکینی: مقعر شکل با دریچه ی 3 سانتی متر مربع (یک فیلتر اضافه دارد)
دستگاه لیزر خانگی Philips Lumea BRI956 Prestige

نکاتی برای کاربران

این دستگاه برای همه ی رنگ های پوست مناسب است اما بعید است برای موهای خاکستری، بلوند و قرمز عملکرد خوبی داشته باشد!
Lumea Prestige کاربری و کنترل ساده ای دارد و می توانید به سادگی تنظیمات دلخواهتان را بر روی آن اعمال کنید. همچنین یک سنسور هوشمند در این لیزر به کار گرفته شده تا به طور خودکار پوست شما را اسکن کند و بهترین تنظیمات را برای شما انجام دهد. یک فیلتر UV نیز در این لیزر تعبیه شده تا شما را کاملا در برابر این اشعه محافظت کند و هیچ خطری متوجه افراد نباشد!

سهولت در استفاده

این لیزر خانگی هم به صورت با سیم و هم به صورت بی سیم (شارژی) کار می کند تا آزادی عمل را در اختیارتان بگذارد. نکته مثبت دیگر آن است که اگر در میان کار باتری دستگاه تمام شود شما می توانید آن را به برق وصل کنید و کارتان را ادامه دهید و احتیاجی به صبر برای شارژ دستگاه نیست.
لامپ این دستگاه کیفیت و طول عمر بسیار بالایی دارد و به این معناست که شما تا مدت ها نیازی به خرید قطعه جانبی نخواهید داشت. همچنین یک سیستم ایمنی در این لیزر خانگی استفاده شده است تا سلامت دستگاهتان را تضمین کند و هیچ گونه هزینه پنهان و جانبی در انتظار شما نباشد.
به عقیده ی ما، این دستگاه بسیار عالیست! امکان استفاده از آن برای رنگ پوست و موهای مختلف، امکان تنظیم با قدرت های مختلف، امکان استفاده به صورت شارژی، سری های اختصاصی برای هر نقطه از بدن و … از ویژگی هایی هستند که این لیزر را بسیار جذاب و پر طرفدار کرده اند!

دستگاه لیزر خانگی Braun Gillette Venus Silk-Expert IPL 5001

دستگاه لیزر خانگی Braun Gillette Venus Silk-Expert IPL 5001

این دستگاه را می توان سریع ترین دستگاه لیزر خانگی در نظر گرفت چرا که هر دوره استفاده از آن فقط حدود 8 دقیقه طول خواهد کشید و البته که استفاده از آن تقریبا بدون درد است. بعد از 4 دوره درمان توسط این دستگاه، شاهد از بین رفتن موهای زائد بدنتان خواهید بود و تاثیر آن را کاملا احساس می کنید. این لیزر هم برای صورت و هم برای بدن قابل استفاده است تا با یک دستگاه کامل و کاربردی روبرو باشید!

تکنولوژی انطباقی در این دستگاه استفاده شده است! سازندگان آن معتقدند تفاوت رنگ پوست فقط در بین افراد وجود ندارد، بلکه نقاط مختلف بدن هم دارای رنگ های متفاوتی هستند. به همین منظور سنسور تشخیص رنگ پوست در این لیزر استفاده شده است و زمانی که از آن استفاده می کنید این سنسور رنگ پوستتان را تشخیص می دهد و تنظیماتی متناسب با آن را اعمال خواهد کرد. این سنسور 80 بار در ثانیه پوست را بررسی می کند تا سرعت و دقت بی نظیری را از آن شاهد باشیم. همچنین در شروع کار دو نوع معمولی و ملایم وجود دارد که می توانید یکی را انتخاب کنید تا در کنار تطابق با رنگ پوست، قدرت و شدت مورد نظرتان هم اعمال شود.

اپلیکیشن

در کنار این دستگاه لیزر خانگی یک اپلیکیشن رایگان وجود دارد که شما را در طول دوره استفاده راهنمایی و کمک خواهد کرد! این اپلیکیشن زمان های دوره شما را ثبت و یادآوری می کند تا با به موقع انجام دادن آن ها بازدهی بهتری را از این فرایند دریافت کنید. این یک سیستم عالی است و در صورتی که به توصیه ها و زمان بندی آن عمل کنید تاثیرگذاری بالای این دستگاه را به سرعت خواهید دید. همچنین توسط این برنامه اطلاعات مفیدی مانند چگونگی عملکرد سنسور پوست به شما ارائه می شود.

نکاتی برای کاربران

این دستگاه طیف فعالیت گسترده ای دارد و همه افراد با رنگ پوست های مختلف می توانند از آن استفاده کنند. خانم ها برای بدن و صورت خود و آقایان نیز برای بدنشان می توانند دستگاه Braun Gillette Venus Silk-Expert IPL 5001 را تهیه کنند. در مجموع این لیزر خانگی یکی از دستگاه های برتر حال حاضر است و استفاده از آن درد بسیار کمی دارد و بازدهی سریعی نیز دارد. در هنگام استفاده الزامی برای زدن عینک نیست اما بهتر است از عینک استفاده کنید تا چشم های شما با چشمک زدن نور اذیت نشود!

لیزر خانگی DEESS Hair Removal System Series 3

لیزر خانگی DEESS Hair Removal System Series 3

این دستگاه هم یکی از لیزرهای حرفه ای و قدرتمند است که در 7نوع مختلف قابل خرید می باشد. سیستم تشخیص رنگ پوست مبتنی بر مقیاس Fitzpatrick در آن به کار گرفته شده تا پوست شما را آنالیز کند و اشعه مناسبی تولید کند. یک لامپ با طول عمر بالا در این لیزر به کار رفته که 350 هزار فلاش خواهد زد که حدودا زمان 3 سال را پشتیبانی می کند و برای از بین بردن موهای زائد 7-8 نفر کافی خواهد بود. در صورتی که برای مصرف شخصی آن را خریداری کنید، هرگز نیازی به خرید لامپ نخواهید داشت اما در هر صورتی که لامپ عمر مفیدش را طی کند می توانید یک لامپ جدید خریداری و جایگزین آن کنید. این لیزر در هنگام کار باید مستقیما به برق وصل باشد و این به آن معناست که به صورت شارژی کار نمی کند و شما کمی محدودیت در هنگام استفاده خواهید داشت.
برای استفاده از DEESS Hair Removal System Series 3 نیازی به ژل ندارید و همچنین در کنار آن یک عینک ارائه می شود تا در زمان استفاده بر روی چشم هایتان بگذارید. فیلتر UV در این لیزر تعبیه شده و هیچگونه خطری از نظر اشعه های خطرناک شما را تهدید نمی کند. نکته دیگری که در هنگام استفاده باید بدانید، مدت زمان عملکرد این دستگاه است که کمی طولانی می باشد. به عنوان مثال برای یک دست یا یک پا حدود 7-8 دقیقه زمان لازم است! طراحی ساده و در عین حال زیبای آن چشم نواز است و فقط یک دکمه روی دستگاه به کار رفته که برای تنظیم شدت و روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می شود.

لیزر خانگی DEESS Hair Removal System Series 3

امکانات بیشتر

اگر فقط به دنبال رفع موهای زائد نیستید می توانید از پکیج های دیگر این محصول استفاده کنید. یکی از پکیج ها علاوه بر از بین بردن موها، برای درمان آکنه نیز مفید می باشد. همچنین یک پکیج برای ترمیم و جوان سازی پوست هم وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری فرمایید. اگر در ابتدا یک پکیج را خریداری کردید و مدتی بعد نیاز به پکیجی دیگر داشتید می توانید سری ها و لوازم اضافی را به صورت جداگانه بخرید و نیازی به تهیه ی یک پکیج کامل نخواهد بود.

نکاتی برای کاربران

با استفاده از این دستگاه می توانید تا 90% از موهای زائد را از بین ببرید که بین 6 تا 12 هفته زمان خواهد برد. پس از آن به دوره های نگهدارنده نیاز خواهید داشت که در بازه های زمانی طولانی تری به منظور جلوگیری از رشد مجدد باید لیزر انجام دهید.
این لیزر هم مانند دو دستگاه قبلی برای همه طیف های رنگی پوست مناسب است اما عملکرد چندان موفقی برای موهای خاکستری، بلوند و قرمز نخواهد داشت.

در مجموع این دستگاه مورد تایید ما هست و کاربران و طرفداران زیادی هم دارد. عملکرد موفق آن برای طیف های گسترده ی پوست ها از نکات مثبت به شما می رود و همچنین چند منظوره بودن آن (استفاده برای از بین بردن آکنه و جوان سازی پوست) یک دلیل دیگر برای کیفیت بالا و کاربردی بودن آن می باشد.

دستگاه لیزر خانگی Tria Beauty Hair Removal Laser 4X

دستگاه لیزر خانگی Tria Beauty Hair Removal Laser 4X

این دستگاه اولین لیزری است که توسط FDA برای مصرف خانگی ساخته شده است. نحوه کار آن تمرکز بر روی از بین بردن فولیکول مو می باشد که منجر به کم شدن موها و در نهایت از بین رفتن کامل آن ها خواهد شد. این روش توسط متخصصین و به منظور کاهش و از بین بردن موهای زائد طراحی شده که هم برا بدن و هم برای صورت قابل استفاده خواهد بود. بر خلاف سالن های آرایشی که دوره های 4 تا 12 هفته ای پیشنهاد می کنند، طراحان این لیزر پیشنهاد می کنند هر دو هفته یک بار از این دستگاه استفاده کنید و تا زمانی که به نتیجه دلخواهتان برسید آن را ادامه دهید. Tria Laser 4X دارای یک صفحه نمایش است که موارد زیر را نمایش می دهد:

  • یک شمارنده پالس برای اطمینان شما از حفظ سلامتی
  • شاخص سطح درمان که به وسیله آن می توانید شدت مورد نظرتان را تعیین کنید
  •  نشانگر شارژ باتری
  • نشان دهنده ی سنسور پوست
  • یک قفل ایمنی که وقتی سنسور پوست آماده است باز می شود

دستگاه لیزر خانگی Tria Beauty Hair Removal Laser 4X

نکاتی برای کاربران

این دستگاه توسط خانم ها می تواند برای بدن، صورت و ناحیه بیکینی استفاده شود اما مجاز به قرار دادنش بر روی سر و اندام تناسلی نخواهند بود. آقایان هم دستور استفاده ای مشابه خانم ها خواهند داشت با این تفاوت که برای صورت هم نمی توانند از آن استفاده کنند. این دستگاه برای همه ی پوست ها و موها عملکرد خوبی ندارد و همچنین برای موهای بلند، خاکستری، قرمز و بلوند بازدهی بسیار پایینی خواهد داشت.

در پایان باید بگوییم که این دستگاه هم دارای کیفیت بالایی است. در هنگام استفاده احتمالا درد بیشتری را تحمل خواهید کرد اما نتیجه سریع تر و بهتری هم از آن خواهید گرفت. تنها نقطه ضعف آن عدم ارائه بازدهی خوب برای برخی پوست ها و موهای روشن و بلند است…

دستگاه The Remington iLight Pro Hair Removal System

دستگاه The Remington iLight Pro Hair Removal System
این لیزر خانگی نیز مانند نمونه قبلی از همان ساز و کار و فناوری استفاده می کند و توسط FDA ساخته شده است. این دستگاه دو کلاهک دارد که یکی برای صورت (خانم ها) و یکی برای بدن (خانم ها و آقایان) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سیستم به طور دائمی و تا 94 درصد موهای زائد از بین می روند و برای رسیدن به چنین نتیجه ای فقط به 3 جلسه نیاز است. کلاهک های این دستگاه ایمنی بسیار بالایی را به ارمغان می آورند چرا که در هنگام استفاده برای صورت هر 4 ثانیه یکبار چشمک می زند و در هنگام استفاده برای بدن هر 3 ثانیه یک بار چشمک خواهد زد. این باعث می شود شما در برابر خطرها کاملا ایمن بوده و تجربه امنی را داشته باشید.

اپلیکیشن

این لیزر خانگی یک اپلیکیشن رایگان دارد که به شما کمک خواهد کرد دوره های درمان خود را مرتب انجام دهید و عملکرد بهتری را از دستگاه شاهد باشید. همچنین پیش از خرید می توانید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید تا از سازگاری دستگاه با پوست و موی خود مطمئن شوید.
دستگاه The Remington iLight Pro Hair Removal System
کارتریج این دستگاه 65 هزار فلاش را ارائه می دهد و زمانی که 90% از کارتریج استفاده شده باشد بر روی صفحه نمایش به شما هشدار داده می شود.
در مجموع می خواهیم بگوییم که این لیزر بسیار کارآمد خواهد بود و می توانید تاثیر و نتیجه آن را به سرعت بر روی بدن خود ببینید. این محصول برای موهای بلوند و قرمز هم مفید خواهد بود اما برای کسب نتیجه کمی به زمان بیشتر نیاز خواهید داشت!

دستگاه لیزر خانگی Illuminage Touch Device

دستگاه لیزر خانگی Illuminage Touch Device
این نخستین دستگاه رفع موهای زائد با امواج رادیویی است! استفاده از این دستگاه نتایج طولانی مدتی با کاهش حجم و ریزش مو دارد و برای طیف گسترده ای پوست ها و موها با رنگ های مختلف ساخته شده است. استفاده از این دستگاه هیچگونه خطر و دردی نخواهد داشت! طرح درمانی که برای چنین دستگاهی پیشنهاد می شود، هفته ای یکبار به مدت 7 هفته است و بعد از آن در بازه های زمانی طولانی، جلسات نگهدارنده انجام خواهند شد.

کارتریج قابل تعویض

کارتریج این دستگاه حدود 120 هزار چشمک ارائه خواهد کرد که زیاد و کافی است اما در صورت نیاز می توانید آن را با یک کارتریج جدید جایگزین کنید. این دستگاه دارای منبع تغذیه نیز هست و هم می توانید از حالت شارژی استفاده کنید و هم می توانید آن را مستقیم به برق وصل کنید و مورد استفاده قرار دهید.
دستگاه لیزر خانگی Illuminage Touch Device

نکاتی برای کاربران

Illuminage Touch برای تمامی طیف های رنگی پوست ها مناسب است و می توانید بدون دغدغه از آن استفاده کنید. همچنین به دلیل آن که این دستگاه از امواج رادیویی استفاده می کند، برای موهای روشن و نازک هم موثر عمل می کند و می تواند برای هر فردی مفید و کاربردی باشد. ضمن آن که مجددا ذکر می کنیم استفاده از آن هیچگونه دردی نخواهد داشت!
در مجموع باید گفت که یک دستگاه کاملا موثر و با کیفیت است که برای همه افراد قابل استفاده خواهد بود. اگر پس از استفاده نتیجه دلخواهتان را کسب نکردید، به استفاده از آن ادامه دهید و مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت. برخی از انواع پوست ها و موها به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت اما در نهایت همه افراد از این دستگاه نتیجه لازم را خواهند گرفت.

دستگاه Silk’n Infinity

دستگاه Silk’n Infinity

این دستگاه نورهای سریع تر و عمیق تری را می سازد و به همین دلیل بازدهی سریع تری خواهد داشت. استفاده از این محصول Silk’n کاملا بدون درد است و پوست شما را هم تحریک نخواهد کرد. کارتریج مادام العمری در این لیزر به کار گرفته شده و این به آن معناست که هیچگاه نیاز به تعویض و تجدید آن نخواهید داشت. استفاده از این لیز خانگی برای همه طیف های پوست و مو موثر است و تا سقف 92 درصد موهای زائد را از بین خواهد برد.

سرعت بازدهی

به دلیل سریع تر و عمیق تر بودن نورهای این لیزر، سرعت عمل بالاتری در هنگام استفاده را شاهد خواهید بود و می توانید تمام بدنتان را در 20 دقیقه لیزر کنید. این تکنولوژی حذف موهای زائد را تا 2 برابر سریع تر از سایر روش ها انجام می دهد و می توان این مورد را اصلی ترین نقطه قوت این دستگاه دانست.

دستگاه Silk’n Infinity

تکنولوژی ترکیبی

درست مثل سایر دستگاه ها، Silk’n Infinity از یک لامپ برای تحویل پالس های نور به پوست شما استفاده می کند که به موهای شما منتقل می شود تا فولیکول ها را از بین برد. از سوی دیگر، انرژی گالوانیک، گردش خون شما را افزایش می دهد و منافذ خود را باز می کند تا انرژی نور را به پوست شما عمیق تر برساند و موها را در سطح عمیق تر تحت تاثیر قرار دهد. پیشنهاد می شود پس از مصرف از لوسیون استفاده کنید تا تاثیر بهتری را از آن شاهد باشید.

این دستگاه برای پوست های خیلی تیره عملکرد مناسبی ندارد و همچنین تاثیر چندانی بر روی موها سفید و خاکستری نخواهد گذاشت و برای از بین بردن موهایی با رنگ مشابه قهوه ای روشن به جلسات بیشتری احتیاج است.

مقایسه ی هزینه و بازدهی لیزر موهای زائد در سالن های آرایشی و خانه

انجام این کار در مراکز آرایشی هزینه بسیار بالایی دارد و متاسفانه بیمه شامل آن نمی شود و در صورتی که بخواهید دوره های درمان را کامل انجام دهید میلیون ها تومان هزینه خواهد داشت!

مقایسه ی هزینه و بازدهی لیزر موهای زائد در سالن های آرایشی و خانه

شما می توانید از دستگاه لیزر خانگی استفاده کنید تا در منزل این کار انجام شود و مجبور به صرف هزینه های سنگین و طولانی مدت نشوید. ساز و کار دستگاه های خانگی مشابه دستگاه هایی است که سالن های زیبایی استفاده می کنند و مشخص است که اگر این کار را در منزل انجام دهید، نتیجه مشابه و قابل قبولی دریافت خواهید کرد. تنها تفاوتی که میان انجام آن در خانه و سالن های زیبایی وجود دارد، هزینه ی آن است که در سالن ها بسیار بالاتر خواهد بود!

چرا دستگاه لیزر خانگی اینقدر محبوب است؟

سال هاست که این دستگاه ها بسیار محبوب و پر طرفدار شده اند و مشکل رفع موهای زائد را برطرف کرده اند. محبوبیت آن ها به این دلیل است که درد بسیار کمتری نسبت به سایر روش ها دارند و همچنین بازدهی و سرعت تاثیر آن ها بسیار بالاست. تنها ایرادی که به این روش می توان گرفت آن است که پوست برخی افراد فقط چند روز پس از استفاده از لیزر تحریک خواهد شد…
زمان انجام یک جلسه بسیار کوتاه است و با توجه به نوع دستگاهی که استفاده می کنید بین 20 دقیقه تا یک ساعت کل بدنتان را لیزر خواهید کرد. همچنین با انجام کامل دوره درمان که معمولا بین 4 تا 10 جلسه است، موهای زائد به طور دائم از بین می روند و یا آن که تا مدت ها نیازی به انجام مجدد لیزر نخواهید داشت. تعداد جلسات لازم برای از بین بردن موهای زائد با توجه به رنگ پوست و جنس و رنگ موهای افراد متفاوت خواهد بود!

چرا دستگاه لیزر خانگی انقدر محبوب است؟

دستگاه لیزر خانگی چگونه از رشد موهای زائد جلوگیری می کنند؟

پرتو متمرکز نور موها را هدف قرار می دهد و رنگدانه مو این انرژی نور را جذب می کند که به عنوان انرژی گرمایی انتقال می یابد و به فولیکول مو آسیب می رساند. این امر موجب تخریب مو در ریشه می شود که مانع رشد آن می شود. وقتی که لیزر چشمک می زند، انرژی آن را به موها انتقال می دهد. مو حاوی رنگدانه به نام ملانین است. موهای تیره تر حاوی ملانین بیشتر هستند و به همین دلیل انرژی نور بیشتری توسط آن ها جذب می شود. همانطور که نور را جذب می کنند، این انرژی تبدیل به انرژی گرمایی می شود که مو را می سوزاند و به آن آسیب می رساند.
هنگامی که موها در فاز anagen هستند بیشترین میزان رنگدانه را دارند و این باعث می شود انرژی بیشتری از لیزر را جذب کنند. این امر باعث خواهد شد تا بهترین عملکرد و بیشترین تاثیر را از دستگاه های لیزر ببینیم!

آیا دستگاه لیزر خانگی بی خطر است؟

همانطور که لیزر بر روی بدن حرکت می کند، انرژی نور آن توسط موها جذب می شود، زیرا آن ها دارای رنگدانه هستند. به همین دلیل، دستگاه لیزر نباید بر روی خالکوبی و تتو استفاده شود، زیرا آنها مناطقی با رنگدانه بالاتر هستند. در صورتی که لیزر را بر روی خالکوبی قرار دهید رنگدانه های خالکوبی انرژی را دریافت می کنند و انرژی به موها نمی رسد و به همین دلیل است که موها از بین نمی روند. جذب انرژی توسط رنگدانه های خالکوبی ممکن است منجر به سوختگی پوست افراد شود.

آیا دستگاه لیزر باعث سرطان می شود؟

بسیاری از افراد از این بابت نگران هستند که تابش اشعه ی لیزر به بدن آن ها باعث بروز سرطان شود. شما باید بدانید که اشعه های مانند اشعه ایکس، UV، گاما و … می توانند پیوند بین اجزاء سازنده DNA را از بین ببرند و باعث ایجاد سرطان خواهند شد که هیچ کدام از آن ها در لیزرهای خانگی نیستند. برخی از دستگاه ها اشعه UV تولید می کنند که همه ی آن ها فیلتر مناسب برای از بین بردن آن را به کار خواهند گرفت تا هیچگونه تهدیدی متوجه مصرف کنندگان نباشد.

استفاده از دستگاه لیزر چه ریسک ها و خطراتی دارد؟

به طو کلی خطر بزرگ و مهمی توسط آن ها ایجاد نمی شود. مهم ترین خطری که این دستگاه ها دارند، احتمال سوختگی پوست در صورت استفاده ی نادرست می باشد. اگر بیش از حد دستگاه لیزر را روی پوست نگه دارید و یا آن را بر روی خالکوبی و تتو استفاده کنید، به دلیل انتقال میزان زیادی از انرژی ممکن است باعث سوختگی پوست شما شود!
اگر دچار ملانوم، صرع، تبخال، زخم دهلیزی و یا آسیب پوستی هستید یا اخیرا داروهایی مانند آکوتان یا تتراسایکلین مصرف کرده باشید، توصیه می شود تحقیقات بیشتری انجام دهید و در صورت لزوم، قبل از شروع استفاده از مشاوره پزشکی استفاده کنید.

* توجه داشته باشید که برای حفظ احتیاط، بهتر است در دوران بارداری از این دستگاه ها استفاده نکنید!

عوارض و تاثیرات جانبی لیزر

مواردی مانند التهاب پوست، قرمزی، خارش و … به عنوان تاثیرات جانبی لیزر دیده شده اند. این نشانه ها اصلا خطرناک نخواهند بود و معمولا چند ساعت تا چند روز بعد از لیزر از بین خواهند رفت. مواردی مانند شکستگی مو، بی رنگ یا خاکستری شدن مو نیز پس از استفاده از لیزر دیده شده اند که بسیار نادر و با احتمال پایین هستند. در نمونه های بسیار بسیار کمیاب نیز لیزر باعث بیشتر شدن رشد موهای زائد شده است!
به طور کلی با رعایت بهداشت می توان اکثر این تاثیرات را از بین برد و کنترل کرد.

اقدامات لازم قبل از لیزر کردن

پیش از آن که اقدام به لیزر کردن موهای زائد کنید باید چند نکته را بدانید و برخی اقدامات را انجام دهید.

  • اگر از آنتی بیوتیک استفاده کرده اید تا دو هفته لیزر نکنید چرا که ممکن است اثرات بیولوژیک بدی را ایجاد کند.
  • موم و وکس استفاده نکنید! استفاده از موم و وکس رشد طبیعی موها را مختل می کند و باعث می شود تا بازدهی لیزر پایین بیاید. البته شما می توانید از تیغ استفاده کنید و این کار حتی در تاثیرگذاری لیزر کمک می کند.
  • در هنگامی که می خواهید لیزر کنید نباید هیچ کرم و یا لوسین یا هر ماده آرایشی دیگری روی پوستتان وجود داشته باشید.
  • لباس های تنگ و چسبان نپوشید تا پوست شما آمادگی و طروات لازم برای انجام لیزر را داشته باشد.
  • چند هفته قبل از لیزر کردن از ضد آفتاب استفاده کنید. در این مدت از لوازم آرایشی با کیفیت پایین که پوست را تحت تاثیر قرار میدهند استفاده نکنید. حتی از قهوه های جعلی و غیر اصل نیز استفاده نکنید!

اقدامات و مراقبت های بعد از لیزر

در بالا اقدامات لازم برای قبل از لیزر کردن را گفتیم و حالا می خواهیم به کارها و مراقبت هایی که بعد از لیزر باید انجام دهید بپردازیم:

  • دوباره تکرار می کنیم! از موم و وکس استفاده نکنید.
  • کرم ضد آفتاب را همیشه روی پوستتان بزنید تا از خشک شدن و آسیب دیدن بافت پوستتان جلوگیری کنید.
  • در طول دوره درمان و تا مدتی بعد از لیزر حتما از لوسین و مرطوب کننده استفاده کنید.
  • با آب داغ یا خیلی گرم حمام نکنید.
  • اجازه ندهید آب باران به پوست شما برخورد کند.
  • در صورتی که احساس خارش پیدا کردید، تحت هیچ شرایطی با شدت خودتان را نخارانید و خراشی روی پوستتان ایجاد نکنید. (در چنین مواقعی بهتر است پوستتان را با ویتامین E چرب کنید تا سوزش و یا خارش از بین برود.)
  • اگر پوستتان ملتهب شد، پس از کاهش التهاب، آن ناحیه را تمیز کنید اما این کار را زیاد تکرار نکنید.
  • بین جلسات لیزر از 4 تا 12 هفته فاصله قرار دهید تا پوست شما بیش از حد در معرض اشعه قرار نگیرد.

اقدامات لازم قبل و بعد از لیزر کردن

مزایای دستگاه لیزر خانگی

در نهایت و با توجه به مباحثی که در این مقاله بیان کردیم، می توانیم موارد زیر را از اصلی ترین مزایای لیزر خانگی در نظر بگیریم:

  1. دقت بالا
  2. تاثیرگذاری
  3. سرعت
  4. هزینه مقرون به صرفه
  5. از بین بردن تقریبا کامل موهای زائد
  6. احتیاج به جلسات نگهداری در طولانی مدت

جمع بندی درباره دستگاه لیزر خانگی

در این مقاله انواع مختلفی از لیزرهای خانگی را معرفی کردیم و نحوه فعالیت و همچنین مزایا و معایب هرکدام را توضیح دادیم. همچنین به مراقبت های قبل و بعد از آن ها هم پرداختیم تا شما اطلاعات کاملی درباره این دستگاه ها به دست آورید.

در هنگام خرید یک دستگاه لیزر خانگی توجه کنید که آیا آن دستگاه با رنگ پوست و جنس و رنگ موهای شما سازگار هست یا خیر! با توجه به این موضوع می توانید انتخابی درست را انجام دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواهتان برسید. توجه داشته باشید که برای موهای روشن تر و نازک تر کمی بیشتر طول می کشد تا نتیجه قابل قبول حاصل شود.
از نظر هزینه نیز در ابتدا ممکن است قیمت این دستگاه بالا باشد اما در دراز مدت و در طول مدت درمان هزینه ای به مراتب کمتر از سایر روش ها و یا مراجعه به سالن های آرایشی خواهد داشت.

امیرحسین احمدی

سئوکار، تولید کننده محتوا و طراح سایت هستم. بیش ازسه سال در این زمینه ها فعالیت کرده ام.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. ممنون عالی بود مطالبتون
    یه سوال داشتم یکی از دوستانم یه دستگاه لیزر مو داره که پنج سال پیش خریداری کرده و الان لازم ندارش و استفاده نکرده نو هستش به نظرتون ازش بخرم قابل استفاده هست؟ یا نه
    این دستگاهها تاریخ انقضا دارند؟؟
    ممنون میشم جوابمو بدید

    1. سلام اگه اون دوستتون به طور بهداشتی ازش استفاده کرده اشکالی نداره
      و اینکه تاریخ انقضا ندارن ولی تعداد شات های محدودی دارن از دوستتون بپرسین چند شات استفاده کرده

  2. سلام اگه اون دوستتون به طور بهداشتی ازش استفاده کرده اشکالی نداره
    و اینکه تاریخ انقضا ندارن ولی تعداد شات های محدودی دارن از دوستتون بپرسین چند شات استفاده کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا