نقد و بررسی موبایل

مشخصات – قیمت و نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy A60

مشخصات و قیمت گوشی Samsung Galaxy A60 را در این مطلب بررسی خواهیم کرد تا با عملکرد، کیفیت و ویژگی های میان رده ی جدید سامسونگ بیشتر آشنا شویم. Samsung Galaxy A60 که در اوایل سال 2019 معرفی شده است احتمالا در سه ماهه دوم این سال وارد بازار خواهد شد تا رقابت جذابی را با سایر میان رده های بازار داشته باشد.

به منظور معرفی کلی و صحبت اولیه باید بگوییم که گلکسی ای 60 سامسونگ دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی بسیار با کیفیتی است و دوربین های آن هم نقطه قوت بزرگی به حساب می آیند. حافظه داخلی 128 گیگابایتی، پردازنده قوی از دیگر ویژگی های قابل توجه این میان رده هستند. همچنین باتری گوشی a60 با ظرفیت 3500 میلی آمپر ارائه شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نقد و بررسی کامل و جامع این موبایل را خدمتتان ارائه کنیم.

  • سیستم عامل: اندروید 9.0
  • ابعاد گوشی: 155.2 در 73.9 در 7.9 میلی‌متر
  • وزن: 162 گرم
  • اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • باتری: 3500 میلی آمپر
  • تعداد سیم کارت: تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
  • دوربین: سه گانه (32 و 8 و 5 مگاپیکسل)

گوشی Samsung Galaxy A60

ساختار بدنه و ظاهر گوشی Samsung Galaxy A60

کیفیت ساخت موبایل های سامسونگ احتیاجی به تعریف ندارد و فوق العاده بودن آن ها همواره ثابت شده است. هرچند که اطلاعاتی به شکل رسمی منتشر نشده است اما احتمال آن که در بدنه پشتی شاهد حضور گوریلا گلس باشیم بسیار بالاست! البته ممکن است بدنه فلزی برای آن به کار برود. در نیمه بالایی بدنه Samsung Galaxy A60 حسگر اثر انگشت را خواهیم دید که در مرکز قرار گرفته است و نام شرکت سامسونگ با رنگ سفید در زیر آن نوشته شده است. لنزهای سه گانه دوربین اصلی در بالا سمت چپ به صورت عمودی جای گرفته اند و فلاش LED هم در زیر آن ها خود نمایی می کند.

اگر از روبرو به این گوشی نگاه کنید، نمایشگر به طور خاصی خودنمایی می کند و حاشیه ها تا حد امکان باریک و نازک شده اند. به لطف استفاده از پانچ هول (سوراخ در صفحه نمایش) فضایی برای جای دادن لنز استفاده نشده و یک سوراخ دایره ای شکل بسیار کوچک در گوشه ی نمایشگر برای آن در نظر گرفته شده است.

اسپیکر اصلی، درگاه یو اس بی و جک هندزفری نیز در زاویه ی زیرین قرار دارند. همچنین دکمه های کنترل صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست این موبایل هستند تا ساختاری یک دست و زیبا را از سامسونگ شاهد باشیم.

ساختار بدنه و ظاهر گوشی Samsung Galaxy A60

صفحه نمایش Samsung Galaxy A60

خوش سلیقگی سامسونگ در انتخاب نمایشگرهای موبایل همچنان ادامه دارد و برای این میان رده ی خود یک Super AMOLED با اندازه 6.3 اینچ را در نظر گرفته است. این نمایشگر قابلیت نشان دادن 16 میلیون رنگ را دارد و 84.9 درصد از فضای پنل جلویی را می پوشاند. رزولوشن 1080 در 2340 باعث خواهد شد کیفیت و شفافیت تصویر فوق العاده ای را Galaxy A60 شاهد باشیم مخصوصا آن که حدود 409 پیکسل در هر اینچ تراکم دارد.

به طور کلی عملکرد سامسونگ در این بخش کاملا خوب و ایده آل است و صفحه نمایش این موبایل از نقاط قوت آن به حساب می آید!

حافظه داخلی و پردازنده های گوشی Galaxy A60

میان رده ی جدید و جذاب سامسونگ از 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که فضای کافی و زیادی را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد تا بتوانند اطلاعاتشان را بر روی موبایل ذخیره کنند. یک رم 6 گیگابایتی در این گوشی به کار خواهد رفت که با حافظه داخلی کاملا هماهنگ است و سرعت عمل بسیار خوبی را برای آن به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که به فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعاتتان احتیاج داشته باشید می توانید تا سقف 512 گیگابایت توسط میکرد اس دی کارت، به حافظه ی گوشی Samsung Galaxy A60 بیافزایید.

حافظه داخلی و پردازنده های گوشی Galaxy A60

پردازنده مرکزی هشت هسته ای این موبایل را دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 460 طلایی و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 460 نقره‌ای تشکیل می دهند و در کنار آن ها تراشه یازده نانومتری از نوع Qualcomm SDM675 Snapdragon 675 فعالیت می کند. ترکیب پردازنده مرکزی و این تراشه باعث خواهد شد قدرت پردازش بالایی برای یک میان رده به وجود بیاید و یکی از بهترین عملکردها را در میان رقبای خود خواهد داشت. پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم در این موبایل حاضر است تا ضمن توانایی بالا در پردازش برنامه ها و بازی ها، کیفیت گرافیکی خوبی را به کاربران بدهد.

با توجه به پکیجی که برای سیستم پردازش Samsung Galaxy A60 به کار رفته است می توان مطمئن بود که این موبایل در اجرای برنامه و بازی های مختلف مشکل قابل توجهی ندارد و عملکرد کاملا قابل قبولی به عنوان یک میان رده خواهد داشت.

سیستم عامل Galaxy A60

سامسونگ همواره از اندروید برای موبایل های خود استفاده کرده است و شکی نیست که گوشی Samsung Galaxy A60 هم از همین سیستم عامل بهره خواهد برد. آخرین نسخه از این سیستم عامل محبوب که پای (Pie) نام دارد در محصول جدید سامسونگ حاضر خواهد بود تا امکانات و توانایی های خود را یک بار دیگر به نمایش بگذارد. اندروید 9.0 دارای ظاهری زیبا, عملکردی سریع و هوشمند، امنیت بالا و بسیاری ویژگی های دیگر است که هر کاربری را سر ذوق خواهد آورد. اگر می خواهید یک موبایل با توانایی نرم افزاری بالا داشته باشید، قطعا گلکسی ای60 سامسونگ یک انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود چرا که از بهترین نرم افزار و سخت افزارهای روز دنیا بهره می برد.

سیستم عامل Galaxy A60

دوربین های گوشی Samsung Galaxy A60

باز هم سامسونگ و باز هم دوربین های عالی! لنزهای سه گانه برای دوربین اصلی Galaxy A60 در نظر گرفته شده اند تا کیفیت تصویربرداری بسیار بالایی را به شما هدیه دهند! لنزهای 32 و 8 و 5 مگاپیکسلی در کنار هم قرار گرفته اند و هر کدام عملکردی مخصوص را خواهند داشت. لنز 32 مگاپیکسلی قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را دارد، لنز 8 مگاپیکسلی یک لنز فوق عریض است تا زاویه دید پهناور را فراهم کند و لنز 5 مگاپیکسلی به عنوان سنسور تشخیص عمق کار می کند. این پکیج فوق العاده کیفیت را در دستان شما خواهد گذاشت و به کمک آن می توانید عکسبرداری HDR و پاناروما انجام دهید. کیفیت فیلمبرداری 1080 با سرعت 30 فریم بر ثانیه هم توسط این دوربین ارائه خواهد شد که البته احتمال می رود کیفیت های بالاتر فیلمبرداری نیز برای آن در نظر گرفته شود.

دوربین های گوشی Samsung Galaxy A60

دوربین سلفی این موبایل کاملا راضی کننده خواهد بود چرا که لنز 16 مگاپیکسلی برای آن به کار گرفته شده است. این لنز تصاویر با کیفیتی را ثبت خواهد کرد و تجربه گرفتن عکس سلفی شفاف را با Samsung Galaxy A60 خواهید داشت.

باتری گلکسی ای 60 سامسونگ

تا به این جای کار دیدیم که شرکت سامسونگ در هیچ زمینه ای برای میان رده ی خود کم نگذاشته است! باتری 3500 میلی آمپری که از نوع پولیمر یونی می باشد نشان خواهد داد که سامسونگ در این بخش هم کم کاری نکرده است. شاید یک باتری قوی تر می توانست این موبایل را فوق العاده تر کند اما 3500 میلی آمپر ظرفیت مناسبی برای آن به حساب می آید و در مقایسه با سایر رقیب ها چیزی کم ندارد. این باتری توسط شارژر سریع 15 واتی و از طریق پورت یو اس بی تایپ سی (USB-C) شارژ می شود و 50 درصد ابتدایی آن بین 30 تا 40 دقیقه پُر خواهد شد. با توجه به نمایشگر و سخت افزار Samsung Galaxy A60 انتظار می رود که در صورت مصرف معمولی، یک و نیم روز بتوان بر روی باتری حساب کرد. اما اگر مصرف بالایی از موبایل انجام شود (وبگردی و بازی) کمی کمتر از یک روز کامل باتری دوام خواهد آورد و شما را همراهی می کند. برای خرید باتری Samsung Galaxy A60 می توانید به فروشگاه اینترنتی نشت آپ مراجعه کنید.

باتری گلکسی ای 60 سامسونگ

سایر ویژگی های گوشی Galaxy A60

میان رده ی قدرتمند و جدید سامسونگ در دو نوع تک سیم کارته و دو سیم کارته ساخته خواهد شد و شما می توانید نسخه مورد نظر خودتان را خریداری کنید. هر دو سیم کارت در اندازه نانو سیم قابل استفاده هستند و در صورتی که نسخه دو سیم کارته را تهیه فرمایید، هر دوی آن ها به صورت همزمان فعال نخواهند بود. شما می توانید در هر لحظه با توجه به نیازتان یکی از سیم کارت ها را فعال کنید و مورد استفاده قرار دهید. نکته مثبتی که برای Galaxy A60 وجود دارد، جدا بودن شیار سیم کارت دوم از کارت حافظه جانبی است!

بلوتوث نسخه 5.0 برای این موبایل در نظر گرفته شده است تا بتواند به خوبی با سایر دستگاه های بلوتوثی ارتباط برقرار کند و شما نگران عدم امکان ارتباط با چنین دستگاه ها و گجت هایی نخواهید بود. این موبایل در سه رنگ مشکی، آبی و نارنجی (گلبهی) ساخته می شود و کاربران می توانند مطابق با سلیقه ی خود رنگ دلخواهشان را انتخاب کنند.

سایر ویژگی های گوشی Galaxy A60

قیمت گوشی Samsung Galaxy A60

به دلیل آن که این موبایل هنوز روانه بازار نشده است، قیمت آن مشخص نیست اما با توجه به امکاناتی که در آن به کار گرفته شده، می توان قیمتی بین 4 و نیم تا 5 و نیم میلیون را برای آن در نظر گرفت. قابل ذکر است که این قیمت یک پیش بینی بوده و هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده است.

قاب گوشی گلکسی ای 60 سامسونگ

اگر می خواهید این موبایل را در طرح و رنگ های متنوع تری داشته باشید، بهترین انتخاب خرید یک قاب زیبا و با کیفیت است. همچنین بهترین راه محافظت از موبایل های گران قیمت امروزی، استفاده از قاب و کیف های مخصوص آن هاست. در صورتی که تمایل دارید می توانید از صفحه مربوط به قاب گوشی Samsung Galaxy A60 در سایت ما دیدن فرمایید و از میان محصولات متنوع اقدام به خرید کنید.

امیرحسین احمدی

سئوکار، تولید کننده محتوا و طراح سایت هستم. بیش ازسه سال در این زمینه ها فعالیت کرده ام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا