اخبار فناوری

راهنمای خرید لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ، اگر شما نیز به دنبال یک لپ تاپ‌ به صرفه با قابلیت عالی هستید پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید لپ تاپ را مطالعه کنید. کدام لپ تاپ را باید خریداری کنید، این سوالی است که داری یک جواب واضح و روشن نیست. مهم نیست از نظر قیمت می‌خواهید چه نوعی مختلفی از لپ تاپ‌ها را انتخاب کنید. نکته جالب اینجاست که هیچ لپ تاپی عالی‌ترین و بهترین وجود ندارد زیرا هیچ نوع کاربر لپ تاپی وجود ندارد.بنابراین وقتی که مردم از ما می‌پرسند کدام مارک تجاری یا لپ تاپ بهترین است ما به آن‌ها یک چک لیستی می‌دهیم. مجموعه ای از معیارهایی که باید قبل از خرید در نظر داشته باشند. همانطور که می‌دانید لپ تاپ‌ها به اندازه کافی جمع و جور هستند و این قابلیت را دارند که بتوانیم آن‌ها را با خود حمل کنیم؛ در عین حال به اندازه کافی با اجرای برنامه‌های خواستنی هستند؛ بنابراین با راهنمای خرید لپ تاپ با ما همراه باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ :

لپ تاپ‌ها بهترین ابزار برای انجام کارهای جدی مانند کسب و کار یا بازی در خانه یا کلاس درس است. در حالی که تبلت‎ها و تلفن‎های هوشمند مستقل همیشه محبوب هستند، اکثر مردم درک می کنند که همه چیز از تایپ کردن یک مقاله تحقیق گرفته تا دیدن ویدیو گرفته تا بازی بهتر در لپ تاپ کار می‌کند. ما یک راهنمای خرید لپ تاپ را برای کمک به شما در نظر گرفته‌ایم و سعی داریم راهنمای خرید لپ تاپ به صرفه و عالی را برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.

اندازه‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌های متنوعی برای لپ تاپ وجود دارد و همین‌ انتخاب بهترین لپ تاپ را به چالش می‌کشد. به همین دلیل شما باید بدانید که نیازهایتان چیست.  گوشی‌ها و تبلت‌های همگی برای انجام بسیاری از کارها به صرفه هستند اما همانطور که می‌دانید برای یکسری از نیازها شامل تایپ‌کردن، کدنویسی، توسعه‌ی نرم‌افزار به لپ تاپ ها و کامپیوترها نیاز  است در اینجا بک چک لیستی تهیه کرده‌ایم که براساس آن‌ می‌توانید بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید

کدام سیستم عامل را انتخاب کنیم ؟  Mac  یا Windows ؟

انتخاب سیستم عامل در راهنمای خرید لپ تاپ از موضوع‌های مهم است در خرید لپ تاپ ها است. لپ تاپ‌ها یک گروه فوق العاده متنوع هستند. ده‌ها تولیدکننده که رایانه شخصی را  تولید می‌کنند و کیفیت و قیمت آن بسته به اینکه کدام مدل و مارک مورد نظر خود را انتخاب کنید می‌تواند بسیار متفاوت باشد. سریعترین لپ تاپ‌ها از نظر عملکرد از مکینتاش پیشی می‌گیرند و بسیاری از شرکت‌ها  لپ تاپ‌های خود را به یک هدف خاص مانند بازی یا تجارت اختصاص می‌دهند.

البته این که مک را انتخاب کنید یا ویندوز سؤالی آسان برای پاسخ دادن نیست، به خصوص اگر با سیستم عامل مک  یا ویندوز آشنا نباشید البته ما در این مقاله این سوال را پاسخ داده‌ایم و یک مرور سریع باعث می‌شود نقاط قوت و ضعف هر سیستم عامل را یاد بگیرید. بیشتر لپ تاپ‌ها دارای یکی از دو سیستم عامل هستند: ویندوز، MacOS  برای مک‌بوک‌ها. انتخاب صحیح یک اولویت شخصی است و در اینجا خلاصه ای از آنچه ارائه می‌شود آورده شده است.

نکته‌ی قابل توجه این است که ویندوز از انعطاف‌پذیرترین سیستم عامل‌ها به شمار می‌رود، همچنین روی مدل‌های لپ تاپ بیشتری نسبت به سیستم عامل Mac OS X اجرا می‌شود. نوت بوک‌های ویندوز انواع مختلفی از صفحه نمایش لمسی تا استفاده از اثر انگشت گرفته تا تراشه‌های گرافیکی دوگانه را ارائه می‌دهند.  ویندوز 10، آخرین نسخه سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت، پیشرفت‌های بسیاری در مورد ویندوز 7 و 8 از جمله قابلیت تعویض بین حالت‌های تبلت و دسک تاپ، منوی استارتاپی جدید با دستیار دیجیتال قدرتمند Cortana ارائه می‌دهد.

از زمان راه اندازی آن در ژوئیه سال 2015، ویندوز 10 نیز پیشرفت‌های زیادی را داشته است همچنین لپ تاپ‌های ویندوز 10 برای دانشجویان، محققان و کاربران مشاغل عالی هستند و تنها ماشین هایی هستند که گیمرها باید در نظر بگیرند. رایانه‌های شخصی به طور معمول ویندوز را به عنوان یک سیستم عامل اجرا می‌کنند؛ همچنین نرم‌افزار بیشتری برای ویندوز در دسترس است. به ویژه، ویندوز استانداردی برای توسعه بازی‌ها و بسیاری از برنامه‌های مرتبط با تجارت است.

همه مک بوک‌ها دارای جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ اپل، macOS Catalina هستند. در کل، سیستم عامل عملکرد مشابهی با ویندوز 10 ارائه می‌دهد، اما با استفاده متفاوت از رابط کاربری که یک حوضه برنامه در پایین صفحه را برای منوی Start و نوار وظیفه مایکروسافت جایگزین می‌کند. به جای دستیار دیجیتال کورتانا، کاربران مک سیری را دریافت می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند از تلفن‌های خود تماس گرفته یا پیامکی را دریافت کنند و لپ تاپ‌های خود را با Apple Watch باز کنند.

با این حال، macOS برای لمس ساخته نشده است، زیرا هیچ مک بوکی دارای صفحه لمسی نیست. آخرین سیستم عامل macOS Catalina برنامه های iPad را به Mac منتقل می کند، همچنین پشتیبانی از صفحه نمایش ثانویه برای iPad و ویژگی‌های قابلیت دسترسی جدید دارد.

دستگاه‌های دارای ویندوز در اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می‌شوند. یافتن یک لپ تاپ استاندارد با طراحی تاشو و رابط صفحه کلید با ماوس آسان است. لپ تاپ های ویندوز صفحه لمسی حتی در رده‌ قیمت‌های پایین نیز می‌توانند پیدا شوند و طراحی‌های دقیق‎‎‌تر شامل صفحه‌های پشتی و حتی دسته‌های صفحه کلید تبلت قابل جدا شدن، مانند محدوده Surface Book خود مایکروسافت است. لپ تاپ‌های ویندوز نیز معمولاً دارای صفحه نمایش لمسی هستند، چیزی که شما در هر نوع ارائه مک بوک Apple مشاهده نمی‌کنید مگر اینکه نوار Touch را حساب کنید.

برخلاف محدودتر بودن سخت افزار اپل، در فضای لپ تاپ ویندوز انتخاب بسیار زیادی وجود دارد. این که آیا شما یک تولید کننده بزرگ مانند Lenovo، یا Dell یا یکی از دستگاه‌های خود مایکروسافت را انتخاب می‌کنید، درباره‌ی لپ تاپ‌های ویندوز باید بدانید گزینه‌های مختلفی دارید.

اپل همیشه از مارک تجاری خود محافظت می‌کند، هر محصول اپل از استانداردهای خود پیروی می‌کند، در حالی که هر تولید کننده می‌تواند رایانه‌ای را با مشخصات منحصر به فرد تهیه کند. در نتیجه، مکینتاش بسیار کاربر پسند است. اپل دقیقاً به شما می‎‌گوید بدون توجه به MacBook که خریداری می‌کنید  و به دلیل این که همه Macها از همان اکوسیستم تهیه می‌شوند، شبکه پشتیبانی شرکت اطلاعاتی این شرکت می‌تواند به راحتی با هر مشکلی که پیش می آید به کمک شما می‌آیند. در اینجا مزیت‌های لپ تاپ مک نیز را شرح می‎‌دهیم.

از موضوعات مورد بحث در راهنمای خرید لپ تاپ طراحی کیفیت است و یکی از ویژگی‌های بارز مک همین نکته است. آن‌ها بدلیل زیبایی و ظرافت ساخته شده اند. این گسترش به سیستم عامل اپل، MacOS، سر راست و شهودی است. مکینتاش همچنین با مجموعه نرم‌افزارهای اختصاصی از پیش نصب شده است و هر برنامه برای کارهایی مانند ویرایش فیلم یا موسیقی مناسب است.

مکینتاش از سخت افزار سریع نیز استفاده می‌کند، بنابراین کسانی که کامپیوتر کاملی را می‌خواهند اما در مورد سخت‌افزار چیز زیادی نمی‌دانند، می‌توانند راحت بدانند که مک آن‌ها در طول استفاده روزمره عملکرد خوبی خواهد داشت. البته لپ تاپ‌های اپل شناخته شده و گرانتر هستند.

از بسیاری جهات، استانداردهای دقیق طراحی اپل بدان معنی است که محصولات آن، صرف نظر از سطح مهارت شخص یا آشنایی با رایانه، انتخاب و استفاده از آن برای هر کس آسان است. از طرف دیگر، طراحی  سخت Mac به معنای آزادی کمتری برای شخصی سازی دستگاه است. سخت افزار موجود سخت افزاری است که شما دریافت می کنید. علاوه بر این، اپل تنها در هر زمان معینی مدل‌های مختلف MacBook را به فروش می‎‌رساند و تجدید نامنظم سخت افزار بدان معنی است که آن‌ها همیشه به روز نیستند.

انواع لپ تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ :

چندین دسته لپ تاپ وجود دارد که با استفاده خاص یا مخاطب خاصی در ذهن ساخته می‌شوند. هنگام خرید لپ تاپ، تصمیم بگیرید که در ابتدا قصد استفاده از لپ تاپ را داشته باشید و دسته‌ای را جستجو کنید که با آن علاقه‌ی شما مطابقت داشته باشد. در این راهنمای خرید لپ تاپ چند دسته گسترده و چند مورد از مواردعالی برای هر کدام ذکر شده است.

  • سطح پایین رده – Entry

انواع لپ تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ :

لپ تاپ‌ها می‌‎توانند گران باشند‎‌، اما با ایجاد برخی کاهش‌ها‌، بسیاری از تولید کنندگان، لپ تاپ‌های عالی تولید می کنند که هزینه‌ی کمتری را لازم دارد خریدارانی که برای ابتدایی ترین اهداف (لپ تاپ، مرور اینترنت، و غیره) به لپ تاپ نیاز دارند و می‌خواهند پس انداز کنند، می‌دانند که یک لپ تاپ اقتصادی همان چیزی است که آنها نیاز دارند. لپ تاپ‌های اقتصادی به طور کلی از نظر سخت افزاری مانند گرافیک یا RAM سبک هستند. انتظار نداشته باشید که بتوانید با آن بازی‎‌های سنگین را اجرا کنید، اما این بدان معنی نیست که آنها ناتوان هستند.

بهترین لپ تاپ‌های اقتصادی با ساخت و سازهای مناسب و کیبوردها و تاچ پدهای حساس ارگونومیک، در حال حاضر نیز از ماندگاری بالایی برخوردار می‌باشد. به طور کلی، لپ تاپ‌های سطح Entry برای افرادی که ممکن است چیزهای زیادی در مورد رایانه نشناسند بسیار مناسب هستند و به سادگی دستگاهی را می‌خواهند که بتواند کارهای استاندارد را انجام دهد، عالی هستند.

برخی از لپ تاپ‌های سطح Entry عالی که ارزش آن را دارند در نظر بگیرند عبارتند از لپ تاپ خارق العاده Acer Chromebook 15 Spin یا  Lenovo IdeaPad 330S اگر قابلیت حمل برای شما مهمتر است، ما نیز به دلیل طراحی عالی و قیمت بسیار مقرون به صرفه، مایکروسافت  2-1in- Surface Go  را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • سطح Mainstream

انواع لپ تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ :

سخت‌افزار داخلی و قیمت لپ تاپ‌های سطح Mainstream بسیار بهتر از  لپ تاپ‌های سطح Entry هستند. سیستم‌های موجود در این محدوده قیمت واقعاً لپ تاپ های عالی هستند. این واقعیت که این بخش برای صنعت بسیار مهمی است، بدان معنی است که شما نیز می‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. لپ تاپ هایی با نمایشگرهای عالی‌، لپ تاپ‌هایی با پردازنده‌های قدرتمند، لپ تاپ‌های زیبا و انواع دیگر که با ماندگاری عالی در باتری بسیار سبک و قابل حمل هستند. شما ممکن است سیستمی را پیدا نکنید که همه آن قابلیت‌ها را در خود داشته باشد، اما بهترین لپ تاپ‌ها با قیمت متوسط برخی از موارد مورد علاقه‌ما به ویژه در موضوع راهنمای خرید لپ تاپ هستند.

اگر یک لپ تاپ گیمینگ عالی را در بازه‌ی قیمت متوسط می‌خواهید، Dell Gaming G3 یک گزینه قدرتمند است، در حالی که ZenBook 13 UX333 یکی از بهترین لپ تاپ‌های با قیمت مناسب است.

  • سطح بالا رده یا همان پرچم‌دار – Premium

انواع لپ تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ :

اگر می‌خواهید هزینه‌ی بیشتری را بپردازید، تعداد لپ تاپ‌های بهتری نسبت به نمونه‌های موجود در رده قیمت  Premium وجود دارد. با کمی هزینه اضافی، عمر باتری طولانی‌تر، عملکرد بهتر از سخت افزار داخلی قدرتمندتر، نمایشگرهای با وضوح بزرگتر و بالاتر و کیفیت ساخت بهتر به دست می‌آورید. این رده حاوی برخی از بهترین لپ تاپ‌هایی است که می‌توانید امروزه بخرید، بنابراین اگر توانایی پرداخت هزینه‌ی بیشتری برای لپ تاپ دارید، این سطح لپ تاپ‌ها را در نظر داشته باشید.

علی رغم هزینه‌های زیاد دسته برتر لپ تاپ، انتخاب بسیار زیادی وجود دارد. شما می‌توانید لپ تاپ‌های را به شکل 13 اینچی با گزینه‌های قدرت محاسبات عمومی و اتصالات فراوان انتخاب کنید. اگر علاقه مند به انجام برخی از بازی‌ها در کنار سایر کارها یا ایجاد محتوا هستید، می‌توانید به یک لپ تاپ 15 اینچی با پردازنده شش هسته‌ای و کارت گرافیک اختصاصی را خریداری نمایید.

این دسته حتی شامل لپ تاپ مورد علاقه ما در چند سال گذشته، Dell XPS 13  اگر می‌خواهید چیزی کمی سنگین‌تر و توانایی تولید محتوا داشته باشید،  Dell XPS 15  نیز ارزش آن را دارد که در نظر بگیرید. برای گیمرها، Razer Blade  بهترین لپ تاپی است که تاکنون با آن روبرو شده‌ایم، در حالی که Lenovo ThinkPad X1 Extreme  قدرت واقعی را در شاسی‌های بسیار ناهموار ارائه می‌دهد.

اگر طرفدار اپل هستید، MacBook Air را توصیه می‌کنیم. MacBook Pro نیز یک گزینه دیگر است که به برای شما عالی است.

 

نوع One in Two :

 

نوع One in Two :

بسیاری از لپ تاپ‌های رایانه‌ای در دسته لپ تاپ‌های 2-1-in قرار دارند به طور کلی دو سبک مختلف برای لپ تاپ‎‌ها ارائه می‌شود، راحتی و سهولت یک تبلت را با استفاده از کیبورد ترکیب می‌کند. دو راه اصلی برای تحقق این امر وجود دارد:

  • جدا کننده‌هایی با صفحه نمایش که کاملاً از صفحه کلید خارج می‌شوند.
  • لپ تاپ‌های قابل انعطاف که 360 درجه راخم می‌شوند تا حالت را تغییر دهند و صفحه نمایش آن لمسی است و میتواند بچرخد.

نوع اول این لپ تاپ‌ها دارای مزایایی همچون طول عمر بیشتر باتری هستند چراکه دارای دو نوع باتری می‌باشند یکی برای تبلت و دیگری برای صفحه کلید، هزینه‌ی کمتری دارد چراکه هم می‌تواند به عنوان تبلت مورد استفاده قرار گیرد هم به عنوان لپ تاپ البته این نوع لپ تاپ‌ها معایبی نیز دارند از جمله قدرت پردزشی کمتر نسبت به لپ تاپ است همچنین بدلیل اینکه هم لپ تاپ و هم تبلت را شامل می‌شود شما تجربه بهترین لپ تاپ یا بهترین تبلت را نخواهید داشت. درضمن مشکل دیگری که وجود دارد این است که این وسیله به عنوان تبلت برنامه‌های اندرویدی یا ios   را پشتیبانی نمی‌کند.

نوع دوم لپ تاپ‌ها نیز که می‌توانند 360 درجه بچرخند نیز مزایای زیادی دارد از جمله سخت‌افزار عالی گفتنی است این نوع لپ تاپ‌ها برای پردازش از پردازشگر قدرتمند اینتل بهره می‌برد. از دیگر مزایای این لپ تاپ کیفیت ساخت عالی آن است که زیبایی بصری خاصی را به کاربران ارائه می‌کند. این لپ تاپ‌ها معایبی نیز دارند مانند وزن سنگین آن‌ها؛ البته می‌توانند تطبیق پذیری زیادی را فراهم کنند، اما لزوما بهترین دستگاه‌های موجود نیستند. لپ تاپ‌های قابل تبدیل اغلب از لپ تاپ‌های کامل با سخت افزار قابل مقایسه گران تر هستند.

لپ تاپ‌های تجاری :

 

لپ تاپ‌های تجاری :

برای برخی از کاربردهای تجاری، باید چندین ویژگی تجاری مهم را در نظر بگیرید

  • امنیت پیشرفته

ویندوز 10 طیف گسترده‌ای از قابلیت های امنیتی را نسبت به مدل های قبلی خود و سیستم عامل های رقیب ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها به دنبال محافظت در برابر حمله سایبری از سخت افزار لپ تاپ تا تمام زمان برای کاربر هستند. امروزه بسیاری از لپ تاپ ها تراشه Trusted Platform Module (TPM) ارائه می‌دهند که ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار است که تعدادی از خدمات مرتبط با امنیت مانند محافظت از کلید‌های رمزنگاری، گواهی نامه‌ها و رمزهای عبور و همچنین بررسی سیستم عامل لپ تاپ را برای اطمینان از آن ارائه می‌دهد. توسط بدافزار تغییر نکرده است.

  • همکاری

نيروي كار متفاوت، نياز به تكنولوژي دارد تا تعامل حضور در همان اداره را جبران كند. لپ تاپ های ابر اولی، مانند رایانه های دارای سیستم عامل Chrome، به گونه ای طراحی شده‌اند که به صورت یکپارچه با برنامه‌ها و خدمات ابری ادغام شوند. علاوه بر این، لپ تاپ‌هایی که وب کم و میکروفون با کیفیت بالاتر دارند می‌توانند به بهبود تجربه کنفرانس ویدیویی کاربر کمک کنند.

فقط به دلیل این که لپ تاپ‌های تجاری با توجه به کاربران تجاری طراحی شده‌اند، به این معنی نیست که آن‌ها برای خریدار متوسط ویژگی‌های جذاب ندارند. اگرچه ممکن است همیشه ظاهر این لپ تاپ خیلی عالی به نظر نرسد اما عمر باتری استثنایی را نیز ارائه می‌دهند که باعث تحرک و بهره‎وری می‌شود یعنی کارکرد اساسی برای محل کار مدرن را فراهم می‌کند. این نوع لپ تاپ‌ها دارای قالب‌های محکم و سخت‌تری برای زمانی هستند که به زمین بخورند. لپ تاپ‌های تجاری عالی ترکیبی از ویژگی‌های مانند بهره وری پیشرفته تکنولوژی همراه با طراحی‌های لایه‌ای هستند.

به دلیل تأکید بیشتر بر امنیت و حفظ حریم خصوصی، این لپ تاپ‌ها نیز به احتمال زیاد سیستم‌های محافظ بهتری مانند اعتبار سنجی بیومتریک و بسته‌های نرم‌افزاری حرفه‌ای‌گرا را به شما ارائه می‌دهند.

بزرگترین ایرادی که در مورد لپ تاپ کسب و کار وجود دارد این است که معمولاً جزو گران قیمتترین نوع لپ تاپ‌ها هستند. اگر این نگرانی برای شما کمتر باشد و شما یک گیمر نباشید، تعداد کمی لپ تاپ بهتری نسبت به آن‌هایی که برای کاربران تجاری و رفت و آمد در نظر گرفته شده است وجود دارد.

یکی از نمادین‌ترین خطوط لپ تاپ در رده کسب و کار ، Lenovo Thinkpad است و X1 Carbon اخیر یک ورودی خارق العاده در آن محدوده است. ما همچنین پرچمدار X1 Extreme را نیز به شما معرفی می‌کنیم، این لپ تاپ مورد علاقه ما برای سال 2020 است.

لپ تاپ‌های تجاری :

در این نوع لپ تاپ‌ها گرافیک‌ها بهتر می‌شوند، سطح کارایی همچنان بالاتر می‌رود و بسیاری از بازی‌ها که نیاز به توانایی ضربه‌زدن به هر یک از کلیدهای خاص در لحظه  را دارند دقیق‌تر می‌شود. با توجه به همه این‌ها، لپ تاپ‌های بازی باید ساخته شوند. بهترین لپ تاپ‌های‌ بازی از پردازنده‌های سطح بالا و تراشه‌های گرافیکی و همچنین رم کافی برای اجرای بازی‌های مدرن استفاده می‌کنند.

لپ تاپ‌های بازی تمایل دارند که حجیم‌تر باشند، به طور معمول برای قراردادن سخت افزار بهتر و صفحه نمایش‌های بزرگتر. سخت افزار پیشرفته آن‌ها به این معنی است که عمر باتری آن نیز خیلی قوی نیست  به خصوص در سیستم‌های دارای نمایشگر  اما همیشه نیز اینطور نیست.

Area-51m Alienware بیشتر از لپ تاپ‌های بازی سنتی با سخت افزار فوق العاده قدرتمند و قاب حجیم است، اما Razer Blade یک طراحی بسیار مدرن تر در طراحی لپ تاپ بازی است.

سخت افزار :

مانند هر رایانه‌ای، سخت افزار موجود در لپ تاپ نیز کاری را انجام می‌دهد که قادر به انجام آن است. سخت افزار بهتر به طور طبیعی گران‌تر خواهد بود، بنابراین مهم است که در نظر بگیرید که قصد استفاده از لپ تاپ را دارید و سخت‌افزار مناسب برای آن منظور را انتخاب کنید. برای مثال لپ تاپی که فقط برای مقاصد عمومی مانند مرور اینترنت یا نوشتن اسناد استفاده می‌شود، احتمالاً به پردازنده یا کارت تصویری رده بالا احتیاج ندارد. گفتنی است اجزای نوت بوک مانند پردازنده، هارد دیسک، رم و تراشه گرافیکی می‌توانند در تایین لپ تاپ خوب به ما کمک کنند در این مقاله هر کدام از اجزای لپ تاپ را بیان می‌کنیم تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید. در اینجا مؤلفه‌های اصلی برای از آن‌ها ذکر شده است.

  • سی پی یو

“مغز” رایانه شما، یعنی سی پی یو تأثیر زیادی در عملکرد لپ تاپ دارد، اما بهتر است بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید، انتخاب کنید. شاید برای شما عجیب باشد بدانید که حتی ارزان‌ترین مدل لپ تاپ نیز ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. سی پی یو مانند هر رایانه‌ای، بیشترین نقش را برای لپ تاپ انجام می‌دهد. هر زمان که کامپیوتر به دسترسی یا تغییر داده نیاز داشته باشد، CPU  آن کار را انجام می‌دهد. سی پی یوهای بهتر قادر به پردازش داده‌های بیشتر با سرعت بالاتر هستند. پردازنده Intel Core بهترین عملکرد را در هنگام انجام وظایف چند وظیفه‌ای و چندرسانه‌ای ارائه می‌دهد. نوت بوک‌های مبتنی بر هسته i3 معمولاً در سیستم‌های سطح ورودی وجود دارند، در حالی که Core i5 اکثر رایانه‌های اصلی را تشکیل می‌دهد.

آخرین پیشنهادات اینتل سری Core i3، i5  و i7  آن در مدل‌های نسل هشتم است، هرچند ما در حال حاضر شاهد دیدن لیست تراشه‌های نسل نهم در لپ تاپ‌های بازی و ماشین‌های تولید محتوا هستیم. Core i5 اینتل یک انتخاب ایده آل برای استفاده از رایانه های عمومی است، در حالی که پردازنده‌های Core i7 و Core i9 گزینه‌های بهتری برای محیط‌های خواستارتر و دارای بار کاری سنگین‌تر هستند. SKU‌های تجاری را انتخاب کنید، چراکه این نوع نیز فناوری مدیریت از راه دور اینتل را نیز با نام vPro ارائه می‌دهند که از تأیید هویت مبتنی بر سخت افزار برای تهیه پایدارترین و امن‌ترین رایانه‌های شخصی استفاده می‌کند. اگرچه اینتل از نام تجاری بیشتری برخوردار است، AMD  نیز یک رقیب بسیار قوی در بازار است. AMD نیز قابلیت‌هایی را دارد که اینتل ندارد. نمونه‌ای از آن اورکلاک، امکان افزایش سرعت پس از استفاده از پردازنده است. AMD همچنین گرافیکی بهتر را ارائه می‌دهد. پردازنده های Ryzen 5 و 7 همتای رقابتی AMD با i5 و i7 اینتل هستند.

وقتی نوبت به انتخاب لپ تاپ بر اساس CPU می‌رسد، تقریباً همیشه جدیدتر بهتر است. سعی کنید از خرید لپ تاپ با CPU که چند نسل دارد استفاده نکنید. مگر اینکه کاری جدی مانند ویرایش ویدیو انجام دهید. برای مثال چهار هسته موجود در Core i5-8565U مکان خوبی برای شروع است. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری را درباره‌ی سی پی یو کسب کنید می‌توانید مطلب سی پی یو چیست از وبلاگ نشت آپ را مطالعه کنید.

  • گرافیک

یک تراشه گرافیکی تصاویری را که یک برنامه برای نمایش در صفحه نیاز دارد ایجاد می‌کند. با بیشتر لپ تاپ‌ها، تراشه گرافیکی آن وارد مادربرد خواهد شد. برخلاف دسک تاپ، به روزرسانی گرافیک لپ تاپ بسیار نادر و دشوار است، بنابراین مهم است که از ابتدا بدانید چه چیزی را واقعا می‌خواهید خریداری کنید.

NVIDIA و AMD فروشندگان اصلی برای گرافیک لپ تاپ هستند. آخرین سری NVIDIA سری RTX 20 است، از جمله  RTX 2060، 2070 و 2080  با نسخه های Max-Q که خنک‌تر و ساکت‌تر هستند. این‌ها در گرانترین، قدرتمندترین لپ تاپ‌های بازی و کلاس تجاری خواهند بود، البته برخی از مدل‌های جدید ممکن است از سری 10 قدیمی  GTX 1080، 1070 و 1060 استفاده کنند.

پیشنهادهای AMD کمی متفاوت است، به این دلیل که تراشه‌های Vega تمایل دارند با یک پردازنده در آنچه که AMD آن را یک واحد پردازش شتاب یا APU می‌نامد، همراه شوند. تعداد پردازنده‌های اینتل با پردازنده Intel همراه با هسته گرافیکی AMD Vega در یک تراشه واحد، گزینه‌های خوبی برای لپ تاپ هستند. اگر یک لپ تاپ را پیدا کردید که سخت افزار را با قیمت مناسب پیدا کند، می‌توانند قدرتمند باشند و ارزشی قابل توجه دارند.

  • صدا

اگرچه برخی لپ تاپ‌ها وجود دارند که صدای کافی را بیرون از جعبه ارائه می‌دهند، مانند MacBook Pro، بیشتر لپ تاپ‌ها این امکان را ندارند که بلندگوهای مناسبی را در داخل محفظه داشته باشند. اگر می‌خواهید تجربه شنوایی همه‌جانبه‌تری داشته باشید، بیشتر لپ تاپ‌ها درگاه‌هایی را برای اتصال هدفون یا بلندگوهای خارجی فراهم می‌کنند.

  • حافظه

RAM که غالباً از آن به عنوان حافظه یاد می‌شود، به توانایی رایانه در ذخیره و دسترسی به اطلاعات برای استفاده فوری اشاره دارد. هر کاری که اکنون در رایانه انجام می‌شود، استفاده از RAM است. در اصل ، هرچه رم رایانه بیشتر باشد، اطلاعات بیشتری در هر زمان معین می‌تواند داشته باشد و بنابراین کارهای بیشتری را در هر زمان انجام می‌دهد.

به چه مقدار رم احتیاج دارید؟ برخی از لپ تاپ‌های که هزینه‌ی زیادی برای خرید ندارند فقط دارای 4 گیگابایت رم هستند، اما در حالت ایده آل شما می‌توانید حداقل 8 گیگابایت حتی در سیستم خود و یا لپ تاپ‌های 16 گیگابایت را  خریداری نمایید اگر فقط کمی بیشتر هزینه کنید. برای اکثر افراد، 32 گیگابایت یا بیشتر کافی است در حالی که 64 گیگابایت و بالاتر برای کاربران قدرت و فضای بیشتری را فراهم می‌کند. البته پیشنهاد ما برای شما این است که  8 گیگابایت برای بسیاری از لپ تاپ‌ها خوب است. اگر برنامه‌های فشرده‎ای را اجرا می‌کنید یا هر نوع تولید محتوا را انجام می‌دهید، می‌توانید لپ تاپی با رم  16 گیگ  را خریداری نمایید.

  • ذخیره سازی

مقدار فضای ذخیره سازی در درایوهای داخلی لپ تاپ چقدر می تواند داده ها را در کل حفظ کند. برنامه‌ها، فیلم‌ها، موسیقی همه این موارد در درایو داخلی یا در لپ تاپ‌های با بودجه بیشتر “حافظه فلش” ذخیره می‌شوند همان نوع ذخیره طولانی مدت که تلفن هوشمند شما در اختیار دارد. بر خلاف RAM، لزوماً داده‌های ذخیره شده در حال استفاده نیستند. برنامه‌ای که بر روی رایانه نصب شده است اما در حال حاضر اجرا نمی‌شود فضای ذخیره سازی را ذخیره می‌کند اما حافظه را نیز در بر نمی‌گیرد. این روزها، بسیاری از لپ تاپ‌ها از درایوهای حالت جامد یعنی SSD  سریعتر و محکم‌تر از هاردهای سنتی با هزینه فضای ذخیره سازی استفاده می‌کنند. حتی مهمتر از سرعت پردازنده شما عملکرد درایو ذخیره شماست. اگر توانایی آن را دارید و به حافظه داخلی زیادی احتیاج ندارید، یک لپ تاپ با یک درایو حالت جامد  SSD  به جای یک هارد دیسک تهیه کنید، زیرا حداقل سه برابر سرعت و یک لپ تاپ بسیار سریع‌تر خواهید دید.

SSD همچنین عملکرد چشمگیری نسبت به یک هارد معمولی ارائه می‌دهد و می‌تواند چشمگیرترین پیشرفت را در استفاده از لپ تاپ هنگام خرید یک سیستم جدید فراهم کند. اطمینان حاصل کنید که خرید بعدی شما دارای یک مورد است. اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید ، یک درایو خارجی بزرگ نیز بگیرید. درصورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی SSD کسب کنید، می‌توانید به موضوع بهترین حافظه SSD ، بهترین هارد SSD در وبلاگ نشت آپ مراجعه کنید.

  • پشتیبانی از صفحه لمسی

چند سال پیش صفحه نمایش لمسی جدیدی بود که فقط در لپ تاپ‌های رده بالا یافت می‌شد، بیشتر به این دلیل که سخت‌افزار و نرم‌افزار ساده به اندازه کافی بالغ نبودند که آن‌ها را برای بیشتر افراد مفید کند. اما با انفجار کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت، سازندگان مایکروسافت، گوگل و لپ تاپ تلاش زیادی کرده‌اند تا یک تجربه لمسی با کیفیت را ایجاد کنند. صفحه لمسی حتی در برخی از طرح‌های اقتصادی اکنون اختیاری است. درصورتی که بدنبال صفحه نمایش لمسی هستید . این نکات را در نظر داشته باشید اگر در حال خرید لپ تاپ ویندوز هستید، مطمئن شوید که این درایور تاچ پد دقیقی دارد.

به دنبال یک صفحه لمسی دقیق باشید که یک نشانگر را به شما نشان ندهد و به طور مداوم به حرکات لمسی مانند زوم پاسخ دهد؛ همچنین اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید بازخورد لمسی قابل اطمینانی دارد.

ویندوز 10 به سمت ساخت صفحه نمایش لمسی و طراحی ترکیبی بسیار طولانی رفته است. رابط کاربری و نرم‌افزار با لمس در ذهن طراحی شده‌اند، از جمله برنامه‌های معمولی مانند Office و مرورگر Edge  نرم افزار شخص ثالث، مانند مرورگر محبوب Chrome Chrome، پشتیبانی لمسی بسیار خوبی نیز ارائه می‌دهد.

  • صفحه نمایش و اندازه آن

هرچه پیکسل بیشتری داشته باشید، محتوای بیشتری برای نمایش در صفحه نمایش خواهید داشت و واضح‌تر به نظر می‌رسد. متأسفانه، برخی از لپ تاپ‌های اقتصادی هنوز دارای صفحه نمایش 1366 *768 هستند و به همین ترتیب کار  لپ تاپ‌های تجاری  را نیز انجام می‌دهند، اما اگر میخواهید بیشتر هزینه‌کنید، توصیه می‌کنیم مبلغی اضافی را برای صفحه نمایش 1920 *1080  پرداخت کنید، همچنین با عنوان Full HD یا 1080p شناخته میشود. لپ تاپ‌های رده بالاتر دارای صفحه نمایش‌هایی با ابعاد 2560 *1600، 3200 *1800  یا حتی 3840 *2160 هستند عالی‌اند اما نکته‌ای که باید بدانید این است که مصرف انرژی بیشتری دارند و باعث کاهش عمر باتری شما می‌شوند.

یکی از موضوعات در راهنمای خرید لپ تاپ اندازه‌ی صفحه‌ نمایش است که در اینجا نکاتی را شرح می‌دهیم که امیدواریم به شما کمک کند:

  1. 11 تا 12 اینچ : باریکترین و سبکترین سیستم‌های اطراف دارای صفحه نمایش 11 تا 12 اینچی هستند و به طور معمول از 1.13 تا 1.5 کیلوگرم وزن دارند.
  2. 13 تا 14 اینچ : بهترین تعادل قابل حمل و قابلیت استفاده را فراهم می‌کند، به خصوص اگر یک لپ تاپ تهیه کنید که وزن آن زیر 1.8 کیلوگرم باشد.
  3. 15 تا 16 اینچ : محبوب ترین اندازه، لپ تاپ‌های 15 اینچی معمولاً 1.8 تا 2.5 کیلوگرم وزن دارند. اگر می‌خواهید یک صفحه بزرگتر داشته باشید و قصد ندارید اغلب نوت بوک خود را به حمل کنید، این اندازه را در نظر بگیرید. لپ تاپ‌های دارای نمایشگر 16 اینچی بسیار نادر هستند اما ممکن است اپل با MacBook Pro 16 اینچی این روند را آغاز کند.
  4. 17 تا 18 اینچ : اگر لپ تاپ شما همه روزه روی میز شما بماند، یک سیستم 17 یا 18 اینچی می‌تواند نوع پردازش مورد نیاز شما را برای انجام بازی‌های سطح بالا یا انجام بهره وری در سطح کار فراهم کند.

همانطور که مشاهده نمودید اندازه لپ تاپ‌ها از 11 اینچ شروع می‌شوند و تا 18 اینچ ادامه دارد. بیشتر مارک‌ها و OEMS مانند HP ، Dell ، ASUS و Acer تمایل دارند سه اندازه نمایشگر را ارائه دهند13.3 اینچ، 15.6 اینچ و 17.3 اینچ. با این حال ، برخی از فروشندگان لپ تاپ هایی می فروشند که خارج از این اندازه ها شامل 11.6 اینچ ، 12.5 اینچ و 14 اینچ هستند.

بدیهی است، اگر قابلیت حمل اولویت شماست، می‌خواهید به دنبال یک لپ تاپ ویندوز با اندازه کوچکتر باشید. آنها نسبت به همتایان بزرگتر لاغرتر و سبک تر هستند. به دنبال لپ تاپ هایی باشید که صفحه نمایش با ابعاد 12.5 اینچ یا 13.3 اینچ و وزن بین 1 کیلوگرم و 1.5 کیلوگرم داشته باشند.

 

صفحه کلید :

برای جلسات طولانی تایپ‌کردن، باید یک لپ تاپ تهیه کنید که دارای صفحه کلید راحت باشد. شما نمی‌خواهید یک صفحه کلید تهیه کنید به یک تجربه کلی کاربر ضعیف در هنگام استفاده برای مواردی مانند کلیدهای پیکان یا پاک‌کردن تبدیل شود. شما می‌خواهید یک صفحه کلید داشته باشید که دارای طرح راحت با کلیدهای اندازه کامل و فضای کمی در اطراف کلیدهای پیکان باشد. اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید نیز دارای نور پس زمینه است، به طوری که می‌توانید با مشاهده راحت‌تر کلیدها در محیط های کم نور تایپ کنید.

درگاه‌ها :

در راهنمای خرید لپ تاپ یکی از موضوعات درگاه‌ها می‌باشند، معمولاً عدم وجود پورت در هنگام انتخاب لپ تاپ، کار درستی نیست ولی بدست آوردن اتصالات مورد نیاز در سیستم بسیار مفید است، نه این که مجبور شوید دانگل را بکشید. بیشتر لپ تاپ‌های اصلی دارای درگاه USB 3.0 و HDMI برای فیلمبرداری هستند. با این حال، تعداد بیشتری از لپ تاپ‌ها از پورت های USB Type-C یا Thunderbolt 3 استفاده می کنند که سازگار با USB Type-C هستند. جک صوتی 3.5 میلی متری رایج ترین جک صوتی در جهان است و در بیشتر لپ تاپ ها یافت می شود. با اکثر هدفون و بلندگوهای رایانه سازگار است.

درگاه  Type-C یک USB تخصصی که اغلب به عنوان اثبات آینده از آن یاد می‌شود ، به زودی تبدیل به تجهیزات استاندارد در تمام لپ تاپ‌های جدید خواهد شد و جایگزین انواع پورت‌های سنتی می‌شود. برخی از لپ تاپ ها، از جمله MacBookهای جدیدتر، اکنون USB-C را به عنوان تنها درگاه در نظر می‌گیرند، بنابراین کاربران را ملزم به تکیه بر چندین دانگل یا یک مرکز داخلی دستگاه می کند. دریافت Type-C یک نکته مثبت دیگر است زیرا می‌توانید از آن برای اتصال به شارژرها استفاده کنید. سایر اتصالات مفید شامل اسلات‌های کارت SD، جک‌های هدفون و درگاه‌های اترنت (به ویژه اگر شما یک گیمر هستید)  مهم می‌باشد. پورت HDMI معمولاً برای اتصال به تلویزیون، مانیتور خارجی و پروژکتور استفاده می شود. این سیگنال‌های صوتی و تصویری می‌فرستد و بسته به کارت گرافیک لپ تاپ شما، می‌تواند خروجی با وضوح حداکثر 4k  تولید کند.

باتری :

به احتمال زیاد شما نمی‌خواهید همواره لپ تاپ خود را  به یک پریز برق وصل کنید یا نگران باشید که باتری شما تمام شود و نتواند کار خود را ادامه دهد. صرف نظر از کیفیت باتری، عوامل مختلفی باعث می‌شوند که سریعتر تخلیه شود، از جمله اندازه و میزان رم و میزان استفاده از پردازند است.

سه ویژگی اصلی برای جستجوی باتری وجود دارد:

  • تعداد سلول‌ها

سلول یک محفظه را درون یک باتری تشکیل می‌دهد که قدرت تولید می کند. هرچه تعداد سلول بزرگتر باشد‌، قابلیت اطمینان باتری نیز برای اجرای مداوم لپ تاپ بیشتر است. ممکن است در باتری 12 سلول وجود داشته باشد. هرچه تقاضای عملکرد توسط کاربر لپ تاپ بیشتر باشد، تعداد سلول‌ها نیز بیشتر می‌شود.

  • ساعت وات (Wh)

این یک اندازه‌گیری از ظرفیت باتری است. دامنه‌های مختلف می‌توانند متفاوت باشند  فقط با درک ساده‌ای در باره‌ی عدد Wh می‌توانید اطلاعاتی کسب کنید. هرچه Wh بزرگتر باشد، کمتر کاربر نیاز به شارژ مجدد لپ تاپ می‌شود.

  • جایگزینی

برخی از باتری ها کاملاً در بدنه لپ تاپ ادغام شده‌اند‌، بنابراین بدون کمک حرفه‌ای و یا سلب ضمانت سازنده نمی‌توان آن‌ها را به راحتی جایگزین کرد. اما برخی از لپ تاپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باتری را به سرعت از لپ تاپ جدا کرده و به آن دسته از کاربرانی که دارای حجم کار طولانی هستند، می‌توانند باتری‌های اضافی را حمل کنند و مدت زمان شارژ کاری آنها را طولانی ‌کند.

به طور کلی اگر در حال خرید یک نوت بوک بزرگ، حجیم یا متناسب با بازی هستید که فقط از روی میز کنار یک پریز برق استفاده خواهید کرد، دیگر لازم نیست نگران عمر باتری باشید. اما اگر قصد استفاده از لپ تاپ را برای کسب و کار یا  دارید، حتی اگر در خانه یا کار باشد، حداقل 7 ساعت زمان مناسبی برای استفاده از لپ تاپ بدون استفاده از پریز برق است.

بررسی درایوهای DVD / Blu-ray :

تعداد کمی از لپ تاپ‌ها دارای درایو نوری هستند، زیرا همه نرم‌افزارها و فیلم‌ها قابل بارگیری هستند، اگرچه ما لپ تاپ‌ها را با درایوهای DVD پیگیری کرده‌ایم. با این حال، اگر واقعاً نیاز به خواندن/نوشتن دیسک دارید و لپ تاپ دلخواه شما به یک درایو DVD داخلی تعلق ندارد، همیشه می‌توانید یک درایو خارجی را خریداری کنید که از طریق USB با هزینه‌‎ی کمتر متصل می‌شود.

بررسی اتصالات لپ تاپ :

اکثریت قریب به اتفاق کاربران لپ تاپ می‌خواهند به اینترنت متصل شوند. بسیاری از افراد در یک محیط تجاری باید به یک شبکه محلی(LAN) متصل شوند. امروزه چند گزینه مختلف اتصال برای لپ تاپ ها وجود دارد.

  • Wi-Fi بی سیم

Wi-Fi در طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اکنون گزینه پیش فرض اتصال به اینترنت است. اگر بیشتر نباشد، مدل‌های جدید لپ تاپ مجهز به Wi-Fi داخلی هستند.

  • اترنت (شبکه سیمی)

این روش برای اتصال لپ تاپ به LAN یا اینترنت نیاز به اتصال کابل اترنت فیزیکی دارد. آداپتورهای اترنت با اکثر قریب به اتفاق لپ تاپ‌هایی که با آنها روبرو خواهید شد ساخته شده است. حتی اگر به Wi-Fi بیش از حد تکیه می‌کنید، مهم است که قابلیت اتصال اترنت را برای لپ تاپ خود داشته باشید.

  • بلوتوث

این یک استاندارد شبکه بی‌سیم است که به طور معمول برای اتصال از راه دور، بدون سیم کشی، به دستگاه‌های جانبی استفاده می‌شود. با اتصال به موبایل می‌تواند به صورت بی سیم به اینترنت متصل شود. با استفاده از آن می‌توانید از پیوند داده تلفن برای بازیابی اطلاعات اینترنت استفاده کنید.

  • سلولی

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که شما نیاز به اتصال به اینترنت داشته باشید اما هیچ گزینه Wi-Fi یا Ethernet در دسترس نیست. بعضی از لپ تاپ ها دارای یک اتصال سلولی است که به شما امکان می‌دهد با یک برنامه سلولی فعال شده به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی :

این روزها می توانید یک لپ تاپ قابل استفاده را با قیمت کمتر خریداری کنید، اما اگر پول بیشتری را خرج کنید، سیستمی با کیفیت بهتر، عملکرد بهتر و نمایشگر بهتر خریداری خواهید کرد. راهنمای خرید لپ تاپ  در این راه به شما کمک می‌کند، لپ تاپ شما فقط به اندازه شرکتی است که پشت آن ایستاده است. پشتیبانی فنی دقیق و به موقع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین دلیل Laptop Mag هر مارک اصلی را در Showdown پشتیبانی فنی سالانه ما ارزیابی می‌کند. در سال گذشته، اپل در رده نخست قرار گرفت و پس از آن Razer در مقام دوم در حالی که Dell در جمع سه نفر برتر قرار گرفت. پشتیبانی تنها بخشی از چیزی است که باعث می‌شود خرید یک مارک نوت بوک ازرش هزینه کردن را داشته باشد. شما همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه سازنده از نظر طراحی، ارزش و انتخاب، عملکرد بررسی و سایر معیارها به رقابت می‌پردازد. در گزارش بهترین و بدترین لپ تاپ مارک‌های ما در سال 2019، HP در رده اول قرار گرفت و بعد از ایسوس و دل قرار گرفتند. ما همچنین مارک‌های لپ تاپ گیمینگ را رتبه‌بندی کرده‌ایم که MSI مقام اول را کسب کرده و Acer و Alienware در بین سه گروه برتر قرار دارند. در این مقاله سعی کرده‌ایم به طور کامل راهنمای خرید لپ تاپ‌ ها را شرح دهیم و نکات مربوط به آن را با شما به اشتراک بگذاریم، در صورتیکه شما نیز می‌خواهید نکته یا نظری دارید می‌توانید در قسمت ثبت نظر آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا