اخبار فناوری

راهنمای استفاده از هندزفری بلوتوث شیائومی

راهنمای استفاده از هندزفری بلوتوث شیائومی ، اگر هندزفری شیائومی خریده‌اید مقاله راهنمای استفاده از هندزفری بلوتوث شیائومی را پیشنهاد می‌کنیم. امروزه شرکت شیائومی در بازار ایران و جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و برای همین محصولات آن در تمامی ویترین‌ها به‌چشم می‌خورد.

هندزفری‌های بلوتوث نیز جزو محصولات همین برند چینی شمرده می‌شوند. این مدل‌ها به قابلیت‌های متعددی مجهز هستند و از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برند. همان‌طور که می‌دانید برای این‌که به‌سادگی از یک گجت هوشمند استفاده کنید، باید اقدام به خواندن راهنمای استفاده از آن‌ها بپردازید.

از آن‌جا که شاید هر حرکت اشتباه شما آسیبی به دستگاه برساند. برای همین پیش از هر اقدامی، نیاز به خواندن راهنمای خرید داشته باشید. دستگاه‌های شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این گجت‌های هوشمند از تکنولوژی‌های مختلفی سود می‌جویند و عملکردهای فراوانی دارند.

همین موضوع باعث شده تا برای استفاده از آن‌ها نیاز به یک راهنما داشته باشید. اگر به‌تازگی یک هندزفری بلوتوث از شرکت شیائومی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید آن را راه‌اندازی کنید، حتما اقدام به مطالعه راهنمای استفاده از هندزفری بلوتوث شیائومی کنید که در ادامه آن را گرد آوردیم. 

راهنمای استفاده از هندزفری بلوتوث شیائومی و آشنایی با مدل Millet :

در حقیقت این هندزفری بلوتوث گزینه‌ای مناسب برای برقراری مکالمه محسوب می‌شود. به‌صورت کلی اگر می‌خواهید یک هندزفری بی‌سیم با کیفیت ساخت بالا خریداری نمایید و به‌دنبال داشتن مکالمه‌هایی واضح و بی‌نقص هستید، بی‌تردید مدل Millet را در سبد خریدتان قرار دهید.

قبل از این‌که به راهنمای استفاده از این محصول بپردازیم، بیایید کمی در مورد مشخصات فنی این دستگاه بحث کنیم. این محصول از گوشی‌های ارگونومیک و وزن اندکی برخوردار است و برای همین نظر هر کسی را به‌سمت خود جلب می‌کند. شما با استفاده از این‌ گجت قادرید به‌سادگی به برقراری تماس‌های بپردازید و به این ترتیب کارهای‌تان را به پایان برسانید.

اما مانند هر هندزفری بلوتوث دیگری، استفاده از این محصول نیز ترفندهایی دارد که در زیر به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم.

پیش از هر کاری، یکی از سه سری مورد نظر خود را انتخاب کنید. گفتنی‌ست با انتخاب سری مناسب قادرید بدون احساس خستگی و ناراحتی ساعت‌ها به شنیدن موسیقی بپردازید و این مزیتی بزرگ محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید Millet محصولی برای مکالمه به‌شمار می‌آید و برای همین به یک میکروفون مجهز شده است.

از این رو سعی کنید طوری این هندزفری مجهز به فن‌آوری بلوتوث را بر روی گوشی‌تان قرار دهید که میکروفون آن در راستای دهان شما باشد. به این ترتیب صدا به‌صورت واضح رد و بدل خواهد شد و راحت‌تر قادر به برقراری مکالمه خواهید بود. گفتنی‌ست پیش از این‌که از دستگاه استفاده کنید، باید به شارژ آن بپردازید. با کمک کابل microUSB قادر به شارژ کردن Millet خواهید بود. نشان‌گری LED نیز برای این محصول تدارک دیده شده تا از وضعیت شارژ آن آگاه شوید.

شرکت سازنده مدعی‌ست شارژ کامل این دستگاه در حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد. لازم به ذکر است اگر از چراغ LED محصول چیزی دست‌گیرتان نمی‌شود، می‌‌توانید با کانکت کردن Millet به گوشی هوشمندتان، از وضعیت شارژ آن آگاه شوید. اما سوال این‌جاست چگونه این هندزفری را به گوشی متصل کنیم. 

طریقه اتصال هندزفری بلوتوث Millet به گوشی :

  • برای این کار کافی‌ست دکمه تعبیه شده در قسمت بالای هندزفری را به‌مدت چند ثانیه بفشارید تا چراغ LED آبی‌رنگ شروع به چشمک‌زدن کند.
  • سپس با مراجعه به بخش تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمندتان، عبارت چینی «دستگاه پیدا شده» را بیابید. با لمس این عبارت، هندزفری بلوتوث شیائومی کانکت خواهد شد. 

خوش‌بختانه برای پاسخ دادن به تماس‌ها نیازی به موبایل ندارید و به‌راحتی با فشار دادن دکمه بالای هندزفری می‌توانید به تماس‌های دریافتی جواب دهید. اگر هم نمی‌خواهید به تماسی پاسخ دهید، به‌سادگی می‌توانید با نگه داشتن این دکمه به‌مدت تقریبا دو ثانیه و رها کردن آن، تماس‌ها را رد کنید. با دو بار فشار دادن این دکمه نیز، قادر به خاموش کردن میکروفون در حین تماس خواهید بود. 

یکی از ترفندها برای کاهش مصرف باتری، خاموش کردن هندزفری Millet است. می‌توانید زمان‌هایی که از این محصول استفاده نمی‌کنید، اقدام به خاموش کردن Millet نمایید. به این ترتیب باتری طول عمر بیش‌تری خواهد داشت. 

چگونگی ریست کردن هندزفری بلوتوث Millet به گوشی :

اگر می‌خواهید این مدل را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، کافی‌ست در زمان شارژ، دکمه بالای گجت را برای چند ثانیه نگه دارید تا چراغ چشمک‌زن آبی‌رنگ به رنگ قرمز تبدیل شود. 

چگونگی ریست کردن هندزفری بلوتوث Millet به گوشی :

راهنمای استفاده از هندزفری بلوتوث شیائومی و مدل Redmi AirDot :

همان‌طور که می‌دانید شیائومی هر ساله از محصولات جدیدی پرده برمی‌دارد که نسبت به مدل‌های قبلی از عملکرد بهتری بهره می‌برند و ارزش خرید بیش‌تری دارند. مدل Redmi AirDot نیز یکی از همین دستگاه‌ها شمرده می‌شود. این محصول از کیفیت صدای بالایی برخوردار است و از قابلیت کاهش نویز محیط سود می‌جوید.

همچنین این مدل به میکروفون‌هایی حساس و توان‌مند مجهز شده تا قادر به برقراری مکالمه‌هایی بی‌نقص باشید. در نتیجه اگر به‌دنبال یک هندزفری بلوتوث تمام‌عیار و با قیمتی مناسب در بازار هستید، بی‌شک اقدام به خرید مدل Redmi AirDot نمایید. گفتنی‌ست این محصول از یک جعبه شارژ یا داک بهره می‌برد و برای شارژ گوشی‌های آن کافی‌ست مدل Redmi AirDot را درون این باکس قرار دهید.

این باکس می‌تواند تا چندین بار محصول شیائومی را شارژ کنید. برای شارژ باکس نیز می‌توانید از کابل استفاده کنید. نشان‌گری LED نیز بر روی این جعبه تعبیه شده که تنها دارای یک رنگ (قرمز) است. در نتیجه تا زمانی که این چراغ روشن باشد، جعبه شارژ مدل Redmi AirDot به‌طور کامل شارژ نشده است. چراغی از نوع LED نیز بر روی هر یک از گوشی‌ها به‌چشم می‌خورد تا با یک نگاه از وضعیت شارژ این دستگاه‌ مطلع شوید.

همچنین با مراجعه به موبایل و کانکت شدن به این هندزفری، می‌توانید از میزان دقیق شارژ باقی‌مانده مدل Redmi AirDot آگاه شوید. برای روشن کردن یا خاموش کردن این هندزفری بلوتوث نیز کافی‌ست آن را در جعبه قرار دهید یا دکمه بر روی گوشی‌ها را به‌مدت ۱ ثانیه فشار دهید. اما چگونه مدل Redmi AirDot را به گوشی متصل کنیم؟

طریقه اتصال هندزفری بلوتوث Redmi AirDot به گوشی :

  • اگر می‌خواهید هندزفری بلوتوث را به گوشی هوشمندتان متصل کنید، باید گوشی‌های مدل Redmi AirDot را به‌طور همزمان از باکس شارژ آن بیرون بیاورید. 
  • سپس ۲ تا ۳ ثانیه صبر کنید تا هندزفری روشن شود. بعد به تنظیمات بلوتوث دیوایس خود مراجعه نمایید و عبارت RedmiAirDots_R را پیدا کنید. 
  • وقتی چراغ سفید هندزفری شروع به چشمک‌زدن کرد، این عبارت را لمس کنید. 
  • اگر مدل Redmi AirDot متصل نشد، دوباره گوشی‌ها را به باکس برگردانید و کارهای فوق را از سر بگیرید. 

لازم به ذکر است اگر می‌خواهید تنها از یک هندزفری استفاده کنید، برای این کار باید گوشی مورد نظر را از داخل باکس بیرون بیاورید. 

بعد تا چشمک‌زدن چراغ LED سفیدرنگ دستگاه صبر کنید. در همین به بخش تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمندتان بروید و عبارت RedmiAirDots_R یا RedmiAirDots_L لمس نمایید. با انجام این عمل تنها یکی از گوشی‌ها به موبایل کانکت خواهد شد.

آشنایی با ریست کردن هندزفری بلوتوث Redmi AirDot :

  1. اگر هندزفری شیائومی به‌صورت اتوماتیک متصل نمی‌شود، باید اقدام به ریسک کردن آن نمایید. 
  2. گوشی‌ها را از باکس شارژ بیرون بیاورید.
  3. سپس دکمه بر روی هر دو هندزفری را به‌مدت ۱۵ ثانیه بفشارید. 
  4. بعد دکمه را رها کنید و گوشی‌ها را به باکس برگردانید. 
  5. سابقه‌های کانکشن را از موبایل هوشمندتان پاک کنید و دوباره به گوشی‌ها کانکت شوید. 

آشنایی با ریست کردن هندزفری بلوتوث Redmi AirDot :

مدل Mi Sport Mini و راهنمای استفاده از هندزفری بلوتوث شیائومی :

مانند دیگر محصولات شرکت شیائومی، از کیفیت ساخت بالایی بهره می‌برد و برای همین می‌تواند چشم هر کاربری را خیره سازد. با استفاده از این هندزفری می‌توانید به مکالمه‌ها پاسخ دهید و به شنیدن موسیقی‌های مورد علاقه‌تان بپردازید. با این همه، مدل Mi Sport Mini گزینه‌ای عالی برای ورزشکاران شمرده می‌شود.

به‌لطف طراحی این دستگاه، شما می‌توانید به‌راحتی به ورزش کردن مشغول شوید و در عین حال به شنیدن موسیقی‌ها بپردازید. گوشی‌های ارگونومیک نیز امکان استفاده طولانی‌مدت از مدل Mi Sport Mini را به شما می‌دهند. اما مثل هر هندزفری بلوتوث دیگر، برای استفاده صحیح از این دستگاه نیز باید اقدام به خواندن راهنمای خرید آن کنید. پیش از هر کاری باید سری مخصوص خودتان را بر روی هندزفری قرار دهید تا بتوانید بدون احساس خستگی قادر به شنیدن موسیقی‌ها باشید.

سه سری برای‌ شما در نظر گرفته تا براساس سایز گوش‌تان، یکی را برگزینید. دکمه‌های متنوعی بر روی کابل مدل Mi Sport Mini قرار گرفته که هر کدام از آن‌ها عملکرد متفاوتی دارند. با استفاده از لمس دکمه‌های +  – قادر به کم و زیاد کردن صدای موسیقی‌ها خواهید بود. با نگه داشتن این دکمه نیز می‌توانید اقدام به رد تماس‌ها کنید.

امکان فراخوانی دستیار صوتی نیز فراهم شده است. این کار را می‌توانید با دوبار کلیک بر روی دکمه چندمنظوره مدل Mi Sport Mini انجام دهید. همچنین در این بخش میکروفون نیز دیده می‌شود.

دکمه‌ای چندگانه نیز برای مدل Mi Sport Mini فراهم گشته که با لمس آن می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید یا پخش موزیک را متوقف نمایید. چراغی LED نیز برای این محصول تدارک دیده شده تا از وضعیت شارژ آن آگاه شوید. شارژ این دستگاه نیز توسط کابل USB انجام می‌گیرد که درگاه آن در بخش پشتی همان قسمت دکمه‌ها قرار گرفته است. 

برای استفاده از این دستگاه، ابتدا سعی در پوشیدن آن کنید. کافی‌ست مکان هندزفری را در پشت گوش خود تنظیم کنید و سپس گوشی را به‌ آرامی در گوش خود قرار دهید. در هنگام مکالمه، بهتر است میکروفون را در راستای دهان خود قرار دهید تا تماس‌هایی بی‌نقص و شفاف داشته باشید. 

چگونگی طریقه اتصال هندزفری بلوتوث Mi Sport Mini به گوشی :

  • وقتی برای اولین بار اقدام به استفاده از این هندزفری می‌کنید، مدل Mi Sport Mini به‌صورت خودکار در حالت اتصال قرار می‌گیرد. در این وضعیت کافی‌ست به بخش تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمندتان مراجعه کنید و سپس عبارت «Mi Sport Mini Bluetooth Headset» لمس کنید. با انجام این کار، قادر به کانکت کردن هندزفری به موبایل خواهید بود. 
  • گفتنی‌ست در دفعات بعدی باید ابتدا اقدام به فشردن و نگه داشتن دکمه چندمنظوره مدل Mi Sport Mini کنید تا زمانی که چراغ LED سفید رنگ شروع به چشمک‌زدن کند. حالا مدل Mi Sport Mini در وضعیت اتصال قرار دارد و برای شنیدن موسیقی‌ها باید به تنظیمات موبایل رفته و سپس عبارت «Mi Sport Mini Bluetooth Headset» لمس کنید.

آشنایی با ریست کردن هندزفری بلوتوث Mi Sport Mini :

  1. برای انجام این کار، دکمه چندمنظوره مدل Mi Sport Mini را فشار دهید و نگه دارید.
  2.  چراغ LED در رنگ‌های مختلف شروع به چشمک‌زدن می‌کند.
  3. به این ترتیب شما قادر به ریست کردن مدل Mi Sport Mini  خواهید بود.

آشنایی با ریست کردن هندزفری بلوتوث Mi Sport Mini :

برای این‌که بتوانید به‌راحتی با یک محصول کار کنید، نیاز به مطالعه راهنمای استفاده از آن را دارید. در این مقاله سعی کردیم راهنمای استفاده از هندزفری‌های بلوتوث شیائومی را بیان کنیم.

اگر تجربه استفاده از این دستگاه‌ها را دارید، خوشحال خواهیم شد که نظرات و احیانا ترفندهای خود را با ما و دیگر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا