اخبار فناوری

بهترین مادربرد ddr3

بهترین مادربرد ddr3 و موارد مربوط به بهترین مادربرد ddr3 موضوعی است که می‌توانید آن را در این مقاله مطالعه کنید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم نخست در مورد مادربرد و نقش آن به توضیحاتی اشاره کنیم. سپس اجزای مادربرد را به طور کامل معرفی می‌کنیم تا کاربران هر چه بیش‌تر با مادربرد و نحوه کارکرد بخش‌های مختلف آن آشنا شوند. شرکت‌های زیادی نظیر ایسوس، گیگابایت و . . . روی تولید مادربرد‌های با کیفیت کار می‌کنند. مادربرد یک قطعه مهم و کاربردی است به همین دلیل شرکت های مختلف سعی می‌کنند تا با تولید محصولات با کیفیت بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و بخش بزرگی از کاربران را به سمت خود جذب کنند. سی پی یو نیز مانند مادربرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه درمورد مادربرد در قالب بهترین مادربرد ddr3 و وظیفه آن در کامپیوتر صحبت خواهیم کرد. سپس به معرفی چند مادربرد ddr3 برتر خواهیم پرداخت.

مادربرد چیست و چه وظیفه‌ای دارد :

قبل از اینکه به معرفی بهترین مادربرد ddr3 بپردازیم لازم است ابتدا با مادربرد و وظیفه آن در یک سیستم آشنا شویم. مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، رم و . . . روی آن نصب می‌شوند و به هم متصل می‌شوند. همچنین برق مورد نیاز این قطعات نیز از طریق منبع تغذیه فراهم می‌شود. به زبان دیگر مادربرد مانند ستون فقرات اجزای مختلف سیستم را نگه می‌دارد. مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به شمار ‌می‌رود. قطعاتی مانند هارد، کارت حافظه، پورت، اسلات، سی پی یو و . . .  به طور مستقیم و یا با استفاده از کابل به مادربرد متصل می‌شود. همانطور که به آن اشاره شد مادربرد یک قطعه مهم و کلیدی است که این قطعه در انواع گجت‌های دیجیتال مانند کیس، لپ‌تاپ، تلفن همراه، ساعت هوشمند و . . . وجود دارد.

اجزای مادربرد :

در این بخش به معرفی اکثر بخش‌های مادربرد می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تا حد نیاز در مورد این اجزا اطلاعات به دست آوریم. اولین بخشی که به معرفی آن می‌پردازیم بایوس است. بایوس یا همان Basic Input Output System به مکانی در مادربرد اطلاق می‌شود که تنظیمات و اطلاعات مادربرد در آن نگه داشته می‌شود. کاربران می‌توانند متناسب با نیاز خود به بایوس دسترسی داشته باشند و آن را تغییر و یا اپدیت کنند. CMOS نیز بخشی از مادربرد است که وظیفه حفظ اطلاعات بایوس مصرف کنندگان در زمان برق رفتن و یا خاموش شدن سیستم را ایفا می‌کند. بخش دیگری که به بررسی آن می‌پردازیم پورت‌های خروجی و ورودی مادربرد است.

شرکت های تولیدی مادربرد برای کارکرد هرچه بهتر محصول تولیدی خود و راحتی کاربران، پورت های مختلفی را برای اتصال اجزا مختلف کامپیوتر فراهم می‌کنند. در مادربرد هایی که در قالب بهترین مادربرد ddr3 به شما معرفی خواهد شد، پورت‌های زیادی برای اتصال اسپیکر، میکروفون، مانیتور، موس، کیبورد و . . . در نظر گرفته شده است. همچنین پورت‌های دیگری نیز از جمله HDMI، DVI، USB 3 و . . . برای اتصال های دیگر استفاده شده است.

کانکتور ساتا بخش دیگری از مادربرد است که به بررسی آن می‌پردازیم. این نوع کانکتور برای اتصال دستگاه‌های ذخیره سازی نظیر اس اس دی و هارد درایو مکانیکی به مادربرد استفاده می‌شود.این کانکتور 7 پین است که سرعت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بزرگ‌ترین کانکتور روی هر مادربرد کانکتور ATX نام دارد که انرژی اجزای مادربرد را تبدیل می‌کند و نوعی کانکتور برق به شمار می‌رود. ماژول SMPS دیگر بخش یک مادربرد است که در این مقاله یعنی مقاله بهترین مادربرد ddr3 به بررسی آن می‌پردازیم. کار این ماژول این است که بعد از تامین برق مورد نیاز مادربرد، از این انرژی الکتریکی استفاده کند تا انرژی مرد نیاز مادربرد را تامین کند.

از دیگر اجزای مادربرد پنل جلوی کیس است که شامل کلید پاور، پورت های صدا، چراغ‌های LED جلوی کیس و . . . است. سوکت های CPU نیز از دیگر اجزای مهم یک مادربرد است که باید مورد توجه قرار گیرد. سی پی یو یا همان واحد پردازش مرکزی‌ یکی از قطعات مهم سیستم های کامپیوتری است که وظیفه اجرای برنامه‌ها، محاسبات و . . . را بر عهده دارد. از دیگر نکات مهمی که باید در انتخاب مادربرد به آن توجه کرد، سازگاری سی پی یو با سوکت سی‌ پی یو مادربرد است. به این دلیل که سی پی یو باید روی سوکت مخصوص خودش نصب شود پس باید با هم سازگاری داشته باشند.

بخش دیگری که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، اسلات های توسعه است که در این بخش به بررسی اسلات های مختلفی می‌پردازیم. کاربرد اسلات توسعه زمانی مشخص می‌شود که بخواهیم قطعه‌ای جدید به مادربرد خود اضافه کنیم و یا قصد ارتقای بخشی از سیستم خود مانند کارت گرافیک را داشته باشیم. روی مادربرد اسلات های مختلفی مانند اسلات کارت گرافیک، اسلات کارت شبکه، اسلات کارت صدا و اسلات کارت مودم وجود دارد که تک تک این اسلات‌ها را بررسی می‌کنیم. این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد که بخش‌های مختلف سیستم خود را تعویض و یا ارتقا می‌دهند. اسلات کارت گرافیک به کاربران این امکان را می‌دهد تا عملکرد و خروجی گرافیک کامپیوتر خود را بهبود بخشند.

اسلات کارت شبکه نیز به کاربران این امکان را ‌می‌دهد تا از طریق اینترنت و یا کابل LAN به دیگر شبکه‌ها متصل شوند. اسلات کارت شبکه بخشی از مادربرد است که کارت شبکه کاربران روی آن نصب می‌شود. اسلات کارت صدا، اسلات توسعه بعدی است که توضیح مختصری در مورد آن می‌دهیم. همانطور که از نام این اسلات معلوم است، کارت صدا روی این اسلات قرار می گیرد که وظیفه این بخش تبدیل سیگنال‌های الکتریکی به سیگنال‌های صوتی است. اسلات رم نیز استفاده می‌شود تا رم را به مادربرد و سیستم متصل کند.

اجزای دیگر مادربرد که قصد بررسی آن را داریم تراشه ها هستند. کار تراشه‌های مادربرد مدیرت جریان داده‌ها بین حافظه، پردازنده و دیگر بخش‌های مادربرد است. مادربرد ها تراشه های زیادی دارند که یکی از تراشه های مهم آن  northbridgeاست. تراشه northbridge به سی پی یو به طور مستقیم متصل می‌شود و ارتباط بین پردازنده با دستگاه‌هایی مثل کارت گرافیک یا رم را سرعت می‌بخشد. تا این جای متن درمورد مادربرد، کاربرد آن و اجزای مادربرد توضیحاتی را دادیم. در ادامه نیز به بررسی ddr3 و محصولات برتر این نوع از مادربرد در قالب بهترین مادربرد ddr3 می‌پردازیم.

مفهوم ddr3 و ویژگی بهترین مادربرد ddr3 چیست :

ddr تکنولوژی است که انقلاب بزرگی در صنعت کامپیوتر به پا کرده است. این تکنولوژی در 4 نوع و نسل 1، 2، 3 و 4 به وجود آمده است. یکی از مزایای بزرگ این تکنولوژی افزایش سرعت لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر است. ddr نوعی رم است که به نوعی طراحی شده‌ است تا در هر چرخه ساعت دو عملیات را اداره کنند. یعنی در هر کلاک پالس ۲ بیت را منتقل می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود تا سرعت رم‌ها دو برابر شود. این درحالی است که حافظه قدیمی‌تر مانند اس دی آر تنها یک عملیات را در هر چرخه ساعت انجام می‌دهد. به بیان دیگر دیتا در دی دی آر، هم در لبه پایین و هم در لبه بالا منتقل می‌شود. این درحالی است که در نسخه قدیمی‌تر یعنی اس آر دی، انتقال داده تنها از لبه بالارونده کلاک پالس منتقل می‌شود.

این تکنولوژی در سال ۲۰۰۰ معرفی شد که باعث افزایش سرعت رم به دو برابر گردید. همانطور که اشاره گردید این تکنولوژی ۴ نسل مختلف دارد که هرچه عدد بالاتر باشد، آن تکنولوژی ذخیره سازی بهتر و جدید‌تر است. سوالی که در این لحظه می‌تواند برای شما پیش بیاید تفاوت بین نسل‌های مختلف این تکنولوژی است. یکی از تفاوت‌های ظاهری بین این نوع رم‌ها فاصله در محل شکاف پین‌ها است. برای مثال فاصله بین شکاف در ddr3 مشخص است. این درحالی است که فاصله بین شکاف در ddr2 بسیار کم است. یکی دیگر از تفاوت‌های نسل‌های مختلف این تکنولوژی سرعت و انتقال دیتا است. برای مثال در ddr3 می‌توان سرعت انتقال دیتا را تا 17066 مگابایت در ثانیه نیز افزایش داد.

از دیگر تفاوت‌های بین نسل‌ها، ولتاژ است. به این صورت که هرچه نسل ddr جدید‌تر شود، ولتاژ آن کاهش می‌بابد و مصرف انرژی آن نیز کم‌تر می‌شود. که با توجه به پیشرفت تکنولوژی این موضوع طبیعی است و محصولات روز به روز به سوی کم مصرف شدن حرکت می‌کنند. دلیل کاهاش ولتاژ، کم شدن فرکانس داخلی چیپ های ماژول رم است. ولتاژ کاری ddr3 1.5 ولت است.

یکی دیگر از تفاوت‌های بین این نسل‌ها که می‌توان به آن اشاره کرد موضوع تاخیر زمانی است. کنترل کننده رم زمانی را بین درخواست اطلاعات کاربر و گرفتن اطلاعات از رم صبر می‌کند که منظور از تاخیر زمانی این موضوع است. طبیعی است برای اینکه سرعت کلی یک رم بیش‌تر باشد، باید تاخیر زمانی آن کم باشد. اما نسل‌های جدیدتر این تکنولوژی تاخیر زمانی بیشتری دارند این در صورتی است که در نسل های جدید‌تر سرعت کلی رم بیش‌تر است. دلیل این اتفاق کلاک پالس‌های بیش‌تر نسل‌های جدید است. در ادامه به معرفی بهترین مادربرد ddr3 می‌پردازیم و سعی می‌کنیم محصولات کیفیت بالایی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

مادربرد کامپیوتر ایسوس مدل Z97-Pro Gamer:

  • قالب ساخت : ATX
  • چیپست مادربرد : Z97
  • BIOS : Flash ROM 64 مگابایتی
  • پلتفرم سازنده : اینتل
  • نوع رم : ddr3

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، مادربرد یک قطعه مهم و بسیار کلیدی است که کاربران باید در انتخاب هرچه بهتر آن کوشا باشند. مادربرد کامپیوتر ایسوس مدل Z97-Pro Gamer یک مادربرد باکیفیت از شرکت ایسوس است. این مادربرد مشخصات فنی مناسبی دارد که به ما این امکان را می‌دهد تا از آن به عنوان یکی از بهترین مادربرد ddr3 در بازار یاد کنیم. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده رایانه و تجهیزات جانبی آن است که به دلیل کیفیت بالا، این شرکت طرفداران زیادی را در این حوضه جذب کرده است.

این مادربرد به تراشه Z270 مجهز است که از سوکت LGA 1150 پشتیبانی می‌کند. وجود این تراشه باعث افزایش پایداری، عملکرد و ثبات مادربرد می‌شود چرا که در این تراشه به دلیل استفاده از اتصالات موازی نقطه به نقطه، امکان افزایش پهنای باند وجود دارد. این تراشه به طور پیش فرض از 6 پورت یو اس بی 3، 6 پورت SATA 6Gbps و اسلات M.2 10Gbps پشتیبانی می‌کند که این امکان باعث شده است تا سرعت انتقال اطلاعات در این مادربرد به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

از دیگر مزایای این مادربرد، استفاده از فناوری Rapid Start اینتل است که باعث می‌شود تا سیستم بی‌درنگ از حالت Sleep خارج شود و به حالت اجرا دربیاید. این موضوع باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی سیستم کاربر می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت این مادربرد وجود فناوری Smart Connect است که باعث می‌شود حتی در حالت Sleep نیز بتوان برنامه‌ها یا بازی‌های خود را از طریق اتصال به اینترنت بروز رسانی کرد. همچنین مادربرد کامپیوتر ایسوس مدل Z97-Pro Gamer دارای قابلیت Multi GPU است که با استفاده از این فناوری می‌توان از قدرت پردازش چند کارت گرافیک به طور هم‌زمان استفاده کرد. این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد تا از تصاویر و بازی‌های با کیفیت بالا لذت ببرند.

یکی از فناوری های اختصاصی شرکت ایسوس DIGI + VRM است که در این مادربرد نیز به کار رفته است. این فناوری باعث می‌شود تا توان مورد نیاز پردازنده به طور هوشمند تامین شود. همچنین اتلاف انرژی را نیز کاهش می‌دهد و تقویت پایداری سیستم را در پی دارد. در این مادربرد از کارت صدا از نوع SupremeFX استفاده شده است. این نوع کارت صدا عملکرد فوق العاده‌ای دارد و باعث می‌شود تا کاربران کیفیت صدای بی‌نظیری را تجربه کنند. بایوس این مادربرد امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بایوس در دو حالت برای کاربران معمولی و کاربران حرفه‌ای تعریف شده است. این موضوع باعث می شود تا هر دو دسته بتوانند تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهند.

در این مادربرد نرم افزار‌های خوبی نیز قرار داده شده است که به کاربران کمک زیادی می‌کند. این موضوع یکی از دلایلی است تا ما این مادربرد را جزو گزینه‌های خود برای بهترین مادربرد ddr3 قرار دادیم. یکی از این نرم‌افزار‌ها Fan Xpert 3 است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند به تنظیمات و پارامتر های بخش کولینگ و فن‌های مادربرد خود دسترسی داشته باشند. برای مثال به وسیله این نرم‌افزار می‌توان سرعت فن‌‌های پردازنده را پایین آورد تا هم انرژی کم‌تری مصرف شود و هم فن‌ها صدای کمتری تولید کنند.

در این بخش توضیحاتی درمورد یکی از انتخاب‌ها به عنوان بهترین مادربرد ddr3 داده شد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درمورد این مادربرد ‌و همچنین فرآیند قیمت‌ و خرید این محصول کاربردی به سایت نشت آپ مراجعه کنید.

مادربرد کامپیوتر ایسوس مدل Z97-Pro Gamer

مادربرد ازراک مدل J345، بهترین مادربرد ddr3 :

  • قالب ساخت : ITX
  • چیپست مادربرد : HM55
  • پلتفرم سازنده : اینتل
  • نوع رم : ddr3
  • کل حافظه رم : 16 گیگابایت

مادربرد ازراک مدل J345 به همراه پردازنده یکی از محصولات شرکت ازراک است. این محصول به دلیل ویژگی های مناسبی که دارد می‌تواند بهترین مادربرد ddr3 باشد. قبل از آنکه به معرفی این مادربرد بپردازیم، بهتر است ابتدا اطلاعاتی را در مورد شرکت تولید کننده مادربرد ازراک مدل J345 به همراه پردازنده بیان کنیم. شرکت ارزاک یکی از شرکت های بین المللی است که توانسته است در زمینه تولید محصولات الکتریکی نظیر مادربرد قوی عمل کند. شرکت ارزاک یک شرکت تایوانی است که فعالیت خود را در سال 2002 شروع کرده است. این شرکت تولید کننده وسایلی نظیر مادربرد و کامپیوتر‌های صنعتی است که کیفیت بالای این محصولات باعث شده است تا این شرکت طرفداران خاص خود را داشته باشد.

یکی از عوامل مهم در انتخاب مادربرد، فناوری و سیستم به کار رفته در آن مادربرد است. در این مادربرد از تراشه HM 55 استفاده شده است. این تراشه محبوب شرکت ازراک است که در اکثر محصولات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مادربرد دارای پردازنده Core i3-M370 است که محصول شرکت اینتل است و سوکت آن نیز PGA 988 است. بایوس به کار رفته در این مادربرد بایوس ACPI 5.0 است. درمورد اتصالات این مادربرد باید به این نکته اشاره کرد که این محصول پورت های خیلی زیادی ندارد اما پورت های مورد نیاز یک مادربرد فراهم شده است. در این مادربرد 4 عدد پورت USB 2.0 قرار داده شده است. این نوع پورت سرعت مناسبی دارد اما در مقایسه با پورت USB 3.0 سرعت آن به نسبت کم‌تر است. در این مادربرد پورت LAN نیز قرار داده شده است.

با توجه به نکاتی که به آن اشاره شد مادربرد ازراک مدل J345 به همراه پردازنده می‌تواند محصولی مناسب برای کاربران باشد. ما این محصول را به عنوان نمونه‌ای از بهترین مادربرد ddr3 معرفی کردیم. این مادربرد برای سیستم‌های خانگی انتخابی مناسب است و می‌تواند نیاز کاربران را رفع کند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درمورد این محصول کاربردی به سایت نشت آپ مراجعه کنید. همچنین فرآیند قیمت و خرید این مادربرد را می‌توان از طریق سایت نشت آپ پیگیری کرد.

مادربرد ازراک مدل J345 ، بهترین مادربرد ddr3

مادربرد کامپیوتر ام اس آی مدل A68HM Gaming :

  • قالب ساخت : M-ATX
  • چیپست مادربرد : AMD A68H
  • پلتفرم سازنده : AMD
  • نوع رم : ddr3
  • کل حافظه رم : 32 گیگابایت

مادربرد کامپیوتر ام اس آی مدل A68HM Gaming یکی از بهترین محصولات برای گیمر‌ها به شمار می‌رود. این مادربرد این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بازی‌های زیاد و متنوعی را تجربه کنند. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا عملیات‌های سنگین خود را به راحتی روی آن انجام دهند. تراشه AMD به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون کوچک‌ترین نقصی بازی و برنامه‌های خود را اجرا کنند. پس اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید سیستمی گیمینگ داشته باشید، این مادربرد می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

یکی از مزایای این محصول پشتیبانی از محتوای 4k است که در این رزولوشن تصاویر وضوح بالایی دارند. این موضوع نشان دهنده هوشمندی این مادربرد است. همچنین سازندگان این محصول کارت صدای سطح بالایی را برای این محصول قرار داده‌اند که کانال‌های صوتی زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد. همچنین برای افزایش کیفیت صدا در این محصول از فناوری Audio Boost استفاده شده است.

از دیگر نکات مثبت این محصول مجهز شدن این مادربرد به یک بایوس تمام‌عیار است. نرم‌افزار‌های دیگری نیز در این مادربرد برای راحتی کاربران در نظر گرفته شده است. برای مثال نرم‌افزار OBS این امکان را به کاربران می‌دهد تا علاقه مندان به بازی با کمک این نرم‌افزار بتوانند استریم کنند. در بخش اتصالات نیز این محصول خوب طراحی شده است. این محصول 4 عدد کانکتور SATA 3 دارد که هرکدام سرعتی بالغ بر 6 گیگابایت دارند. همچنین این مادربرد 2 عدد پورت USB 3.1 دارد که سرعت بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از دیگر نکات مثبت این مادربرد است. همچنین یک عدد کانکتور M.2 نیز فراهم شده است تا کاربران بتوانند به حافظه‌های پر سرعت نیز متصل شوند.

با توجه به نکاتی که در مورد این محصول به آن‌ها اشاره کردیم، مادربرد کامپیوتر ام اس آی مدل A68HM Gaming می‌تواند انتخابی مناسب برای بسیاری از کاربران از جمله گیمر‌ها باشد. این مادربرد می‌تواند نیاز شما به یک مادربرد مناسب و در عین حال مقرون به صرفه را برطرف سازد. در این بخش به بسیاری از مشخصات این محصول اشاره شد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد این محصول به سایت نشت‌ آپ مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید فرآیند قیمت و خرید این مادربرد که می‌تواند بهترین مادربرد ddr3 باشد را از طریق سایت نشت آپ پیگیری کنید.

مادربرد کامپیوتر ام اس آی مدل A68HM Gaming

 بهترین مادربرد ddr3، گزینه‌ای دیگر مادربرد کامپیوتر ام اس آی مدل A68HM Gaming

جمع‌بندی :

بهترین مادربرد ddr3 و موارد مربوط به بهترین مادربرد ddr3 را در این مقاله بررسی کردیم. همانطور که در این متن به آن اشاره شد مادربرد مانند ستون فقرات عمل می‌کند و اجزای مختلف سیستم را به هم وصل می‌کند. که این موضوع باعث شده است تا مادربرد یکی از اصلی ترین بخش‌های یک سیستم باشد. همچنین در این مقاله اطلاعاتی مفید در مورد اجزای مادربرد نیز به شما داده شد تا در شناخت بهترین مادربرد ddr3 به شما کمک کند. از دیگر نکات مهمی که در این متن به آن‌ها پرداختیم بحث ddr3 است. همانطور که به آن اشاره کردیم ddr3 نوعی حافظه رم است که سرعت سیستم را افزایش می‌دهد. همچنین در این مقاله چند مادربرد خوب و کاربردی در قالب بهترین مادربرد ddr3 به شما معرفی شد. شما می‌توانید فرآیند قیمت، خرید،‌ و همچنین برای دریافت اطلاعات بیش‌تر به سایت نشت آپ مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا