اخبار فناوری

آیا شارژر فندکی ضرر دارد

آیا شارژر فندکی ضرر دارد ، در عصر دیجیتال یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی، شارژر فندکی است، اما سوال اینجاست آیا شارژر فندکی ضرر دارد. در این مقاله از بلاگ نشت‌آپ به این سوال پاسخ خواهیم داد و به‌طور شفاف معایب و مزایای استفاده از این محصول کاربردی را بررسی می‌کنیم و در ادامه نیم‌نگاهی به انتخاب شارژر فندکی باکیفیت خواهیم داشت.

شارژر فندکی چیست :

شارژر فندکی یک گجت کوچک است که به پورت فندک خودروی شما متصل می‌شود و یک یا چند پورت USB را فراهم می‌کند. از شارژر فندکی معمولا برای شارژ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می شود. همچنین در مدل‌های خاصی از دوربین‌ها و بسیاری از دستگاه‌هایی که از USB پشتیبانی می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. شارژر فندکی در خودروها استفاده می‌شود و با متصل شدن به قسمت فندک خودرو برق مورد نیاز برای شارژ گوشی یا تبلت شما را از باطری خودرو تامین می‌کند.

استفاده از شارژر فندکی :

ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا شارژر فندکی ضرر دارد ؟ این روزها و به خصوص در شهرهای بزرگ که بسیاری افراد با خودروی شخصی تردد می‌کنند و روزانه ساعات طولانی مدتی را در خودروهای خود به سر می‌برند و همچنین گسترش و محبوبیت تاکسی‌های اینترنتی و استفاده راننده ها از اپلیکیشن‌های مسافربری دغدغه تمام شدن شارژ گوشی افزایش یافته است. برای شارژ گوشی‌های هوشمند در محیطی که پریز برق در دسترس نیست، چند راهکار وجود دارد. یکی از ابزاری که بسیار مورد استفاده می‌باشد، پاوربانک می‌باشد که خود نیازمند شارژ است و گاهی اوقات پیش می‌آید که پاوربانک ما شارژ مورد نیاز برای شارژ کردن گوشی ما را نداشته‌باشد. اما روش دیگری که بسیار مورد استفاده افراد و به خصوص راننده‌ها قرار گرفته‌است، استفاده کردن از شارژر فندکی می‌باشد.

برای استفاده از شارژرهای فندکی نقطه نظرات بسیار است. عده ای می‌گویند بعد از مدتی که از شارژر فندکی استفاده کرده‌اند باطری گوشی آنها دچار مشکل شده و عده ای دیگر با خیالی آسوده از شارژر فندکی استفاده می‌کنند و تغییری در باطری گوشی خود ندیده‌اند. اما به راستی آیا شارژر فندکی ضرر دارد؟ اگر ضرر داشته باشد آیا روشی وجود دارد که جلوی ضرر استفاده کردن از شارژرهای فندکی را بگیرد؟ پس با ما همراه باشید تا به بررسی جامع و کامل در مورد استفاده از شارژرهای فندکی بپردازیم.

مزایای استفاده از شارژر فندکی :

فرض کنید قرار کاری مهمی دارید و متوجه می‌شوید که گوشی شما در حال خاموش شدن است و دسترسی به پریز برق ندارید و در ترافیک گیر افتاده‌اید، ساعات پایانی شب است و در حال رانندگی هستید به امید اینکه تا چند دقیقه دیگر به منزل می‌رسید و ناگهان ماشین شما از حرکت می‌ایستد و گوشی شما نیز شارژ ندارد تا با امداد خودرو تماس بگیرید و یا به خانواده اطلاع دهید. در این مواقع چه احساسی پیدا می‌کنید؟ آیا شارژر فندکی ضرر دارد ؟ آیا داشتن یک شارژر فندکی در این مواقع می‌تواند به شما کمک کند تا با خیالی آسوده تر با مشکلات این لحظه خود رو‌به‌رو شوی؟ داشتن یک شارژر فندکی در خودرو حتی اگر زیاد هم از آن استفاده نکنید در مواقع بحرانی می‌تواند گره گشای کارهای شما باشد و شما با خیالی راحت بدانید که گوشی شما همیشه می‌تواند شارژ داشته باشد.

شارژرهای فندکی ماشین قابل حمل هستند، کوچک هستند و فضای خاصی از ماشین شما را اشغال نمی‌کنند. برخی از آنها با مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌اند و ممکن است تا چند سال گارانتی داشته‌باشد.

بررسی معایب استفاده از این نوع شارژرها :

از معایب شارژر فندکی میتوان به نکاتی اشاره کرد. شارژر فندکی ماشین انرژی خود را از باتری ماشین تامین می کند و پورت USB آن برق کمتری را ارائه می دهد، در نتیجه فرآیند شارژ شدن گوشی کند است و شاید هم به سختی شارژ شود. گوشی یا تبلت شما انرژی را از باتری شما می گیرد و اگر شما چند دستگاه خود را به شارژر فندکی وصل کرده باشید بیشتر از ۱۰ آمپر را از باتری شما می گیرد. این در حالی است که شارژهای معمولی ۱ تا ۳ آمپر را استفاده می کنند. شاید این مقوله برای افرادی که دارای ماشین نو هستند مسئله ای نباشد اما در ماشین های مدل پایین و قدیمی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.جواب این سوال را گرفته‌اید که آیا شارژر فندکی ضرر داد ؟

بررسی دو نکته مهم در رابطه با آیا شارژر فندکی ضرر دارد :

برای شارژر هر دستگاهی باید به دو نکته دقت کرد. اول اینکه  یک منبع تغذیه با ولتاژ پایدار و بدون نوسان داشته باشیم و مورد دوم اینکه، سنسوری وجود داشته باشد که بعد از تکمیل ظرفیت باطری گوشی، جریان ورودی را به طور خودکار قطع کند. حال در ادامه به بررسی این دو نکته خواهیم پرداخت که آیا شارژر فندکی ضرر دارد و یا اینکه از این قوانین پیروی می‌کند و با خیالی آسوده می‌توان از این نوع شارژرها استفاده کرد.

فاکتور اول یعنی ولتاژ ورودی ثابت در گذشته در اکثر خودروها وجود نداشت و نوسانات ولتاژ پدیده‌ شایعی در اتومبیل‌ها بود. اما خودروهایی که امروزه تولید می‌شوند از سیستم برق رسانی پیشرفته‌تر و مطمئن‌تری بهره می‌برند. با این وجود هنوز هم در برخی مواقع احتمال پدید آمدن نوسانات جریان باتری وجود دارد. این نوسانات بیشتر از همه هنگامی که می‌خواهیم موتور خودرو را روشن کنیم پیش می‌آیند، چراکه در این شرایط سیستم به منظور راه انداختن موتور صدها آمپر از باتری دریافت می‌کند و بلافاصله پس از روشن شدن آن نیز در هنگام تجدید شارژ صدها آمپر از موتور جذب می‌کند.

همچنین هنگام روشن کردن سیستم تهویه ماشین نیز ولتاژ دچار نوساناتی با شدت کمتر می‌شود. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این نوع نوسانات به دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی یا تبلت آسیب می‌رسانند؟ پاسخ این سوال تا حد زیادی به دستگاه مورد نظر بستگی دارد. اگر دستگاه دارای مدارهای حفاظتی باشد احتمال زیاد از آسیب مصون خواهد بود؛ با این حال به منظور رعایت جوانب احتیاط توصیه می‌شود هنگام روشن کردن خودرو برای پیش گیری از مشکلات احتمالی، گوشی یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی متصل به درگاه‌های USB یا شارژ فندکی را جدا کنید و پس از روشن شدن خودرو دوباره آن‌ها را متصل کنید.

جریان ورودی :

از طرف دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که امروزه اکثر شارژرهای رده بالا و با کیفیت دارای تراشه هوشمندی هستند که با اندازه گیری جریان ورودی و همچنین در نظر گرفتن ظرفیت باتری، ولتاژی که به دستگاه وارد می‌شود را تنظیم می‌کنند تا از شارژ بیش از حد باتری و آسیب دیدن آن جلوگیری شود. از طرف دیگر سازندگان این نوع محصولات نیز حداکثر میزان جریان ورودی به دستگاه را نیز در سیستم عامل آن با استفاده از کدهای مشخصی تعیین می‌کنند. برای مثال اگر حداکثر ولتاژ ورودی که گوشی شما از آن پشتیبانی می‌کند 1200 میلی آمپر بر ثانیه باشد و شما شارژری خریداری کنید که ظرفیت 2100 میلی آمپری داشته باشد، گوشی شما همچنان با همان میزان ولتاژ ورودی 1200 میلی آمپری که برایش تعیین شده باتری را شارژ می‌کند

استفاده از شارژهای تقلبی :

بیشتر مشکلاتی که هنگام استفاده از شارژرهای فندکی رخ می‌دهد به دلیل استفاده از شارژرهای غیر استاندارد و تقلبی می‌باشد. از آنجایی که بیشتر کاربران تمایلی به صرف هزینه زیاد برای خرید شارژر ندارند در بیشتر مواقع ارزان ترین گزینه‌ های موجود در بازار را خریداری می‌کنند که عملکرد قابل قبولی ندارند. البته قاعدتا استفاده از چنین شارژر هایی نباید به باتری آسیب برساند اما همیشه بهتر است از شارژرهای اصلی که توسط خود تولید کننده یا سایر برندهای مطرح ساخته شده استفاده کرد.

مراقبت از باطری :

حتما تا به حال برای شما پیش آمده ست که از یک گوشی چند سال استفاده کنید و علی رغم تمام مراقبت هایی که انجام داده‌اید باطری گوشی شما بعد از گذشت چند سال دچار ضعف هایی شده است. این مورد به این دلیل است که باطری های لیتیوم یونی که در محصولات الکترونیکی استفاده می‌شوند عمر محدودی دارند و پس از گذشت مدتی، به خوبی قبل شارژ نمی‌شوند و یا مدت زمان نگهداری شارژ آنها کاهش می‌یابد. برای اینکه طول عمر باطری خود را افزایش دهید کافیست مراقبت های اولیه را به خوبی انجام دهید. به طور مثال گوشی خود را ساعت ها در مجاورت آفتاب و داخل خودرو قرار ندهید، از شب تا صبح و مدت طولانی گوشی شما به شارژر متصل نباشد.

معرفی 3 شارژر فندکی در مقاله :

 

شارژر فندکی آنکر مدل powerdrive pd+2 a2721 :

 

  • مجهز به فناوری Power IQ
  • مجهز به فناوری شارژ ایمن
  • کیفیت بالای ساخت
  • تعداد پورت USB : 2 عدد
  • چراغ  LED نشانگر وضعیت اتصال: دارد

شارژر فندکی anker مدل  powerdrive pd+2 a2721 با ظاهری بسیار زیبا و متفاوت یکی از بهترین انتخاب های شما می‌تواند باشد. کیفیت ساخت فوق العاده بالای محصولات انکر در این شارژر فندکی نیز مشاهده می‌شود. جنس این محصول از پلاستیک ABS و PC مرغوب است که در رنگ های مشکی و نقره ای قابل ارائه به شما عزیزان می‌باشد. این شارژر فندکی دارای 2 درگاه  USB است که همزمان می‌توانید دو دستگاه را شارژ نمایید.

شارژر فندکی آنکر مدل powerdrive pd+2 a2721 :

شارژر فندکی دو پورته Remax RB t11c :

 

  • نام برند: Remax
  • مدل: RB t11c
  • رنگ: خاکستری
  • تعداد درگاه یو‌اس‌بی: 2 عدد
  • قابلیت پاسخ به تماس‌های تلفنی با استفاده از بلوتوث گوشی
  • قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه
  • پشتیبانی از تمامی گوشی‌های هوشمند
  • میزان شدت ورودی: 12 تا 24 ولت
  • میزان شدت خروجی: 1 تا 2.1 آمپر

هم شارژر هم بلوتوث برای پاسخگویی به تماس های گوشی موبایل خود را در یک محصول داشته بشید. این محصول، علاوه بر شارژ گوشی شما، امکان پاسخ به تماس‌های تلفنی به صورت بلوتوث را فراهم کرده است.

به زبانی دیگر، شارژر فندکی دو پورته Remax RB t11c به عنوان یک هندزفری بلوتوث برای پاسخ به تماس‌های تلفنی شما هم عمل می‌کند. محصول مورد اشاره به راحتی به بلوتوث دستگاه شما وصل شده و با هر تماس، باید قسمت مغناطیسی آن را از شارژر جدا کرده و در گوش خود قرار دهید تا بتوانید به ساده‌ترین شکل ممکن به صحبت بپردازید.

شارژر فندکی دو پورته Remax RB t11c :

شارژر فندکی شیائومی مدل Mi Pro :

 

  • بدنه فلزی
  • طراحی جذاب
  • قابلیت شارژ سریع
  • تعداد پورت: 2 عدد
  • شدت جریان: 2 آمپر

محصولی دیگر از کمپانی Xiaomi، برندی نام آشنا در صنعت محصولات دیجیتالی که این بار شارژر فندکی قدرتمند مدل MI PRO را تولید کرده است. کارایی بسیار فوق العاده این محصول و مقاومت در مقابل ضربه و گرد و غبار از جمله ویژگی‌های شارژر فندکی شیائومی مدل MI PRO است. آلیاژ آلمینیوم به کار رفته در ساخت این محصول موجب شده است که نظر هر خریداری را جلب کند.

این شارژر فندکی دارای 2 درگاه خروجی است تا بتوانید 2 دستگاه خود را به طور همزمان شارژ کنید. شدت جریان 2 آمپری این محصول باعث شده در زمانی کوتاه، دستگاه شما شارژ شود.

شارژر فندکی شیائومی مدل Mi Pro :

جمع بندی

با توجه به بررسی‌های انجام شده و توضیحاتی که ارائه شد، می‌توان نتیجه گرفت که در صورت استفاده از شارژرهای اصل و با کیفیت بالا و کابل های استاندارد و مراقبت از باطری گوشی، استفاده کردن از شارژهای فندکی گوشی و یا دستگاه شما را دچار ایراد نخواهد کرد. البته رعایت نکان گفته شده برای مراقبت از شارژ گوشی شما الزامی است.

برای خرید بهترین شارژرهای فندکی و با قیمت مناسب شما می‌توانید به وب سایت فروشگاهی نشت آپ مراجعه کنید و با توجه به بودجه ای که مد نظر شماست بهترین دستگاه شارژر فندکی را خریداری نمایید. همچنین ما منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم تا بتوانیم کیفیت ارائه خدمات خود را روز به روز افزایش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا